جمعه ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اقتصاد فرانسه در سه ماهه دوم سال 2011 به صورت غیرمنتظره رشد نداشت.

خبرگزاری اتریش از پاریس گزارش داد، این خبر را اداره ملی آمار INSEE روز جمعه در پاریس اعلام کرد.

در سه ماهه نخست سال جاری، رشد اقتصادی فرانسه معادل 0.9 درصد بود. بانک مرکزی فرانسه پیش بینی کرده بود اقتصاد این کشور 0.2 درصد در سه ماهه دوم رشد داشته باشد.

فرانکو بارون، وزیر دارایی فرانسه این رخداد را روز جمعه یک واقعه "اندکی مایوس کننده" خواند اما تاکید کرد که دولت فرانسه همچنان متعهد به رشد دو درصدی اقتصاد در سال 2011 میلادی است.

در مقایسه سالانه، اقتصاد فرانسه در سه ماهه دوم 1.6 درصد رشد داشته است. اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند این رقم 2 درصد باشد. در سه ماهه نخست، نرخ سالانه 2.1 درصد بود.

رکود اقتصادی در سه ماهه دوم برای فرانسه به معنای سرعت گرفتن تلاش ها برای کاهش بدهی است. بر اساس برنامه ریزی کنونی، دولت پاریس قصد دارد در سال جاری میلادی کسری بودجه هفت درصدی کنونی را به 5.7 درصد از تولید ناخالص داخلی برساند تا سال 2013 همچنان در محدوده ثبات سه درصدی تعیین شده از سوی اتحادیه اروپایی باقی بماند.

به خاطر رکود اقتصادی، درآمدهای مالیاتی کمتر از پیش بینی ها شده است. قرار است نیکلا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه روز سه شنبه با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پاریس ملاقات کند، اما از چند روز پیش گفته است که در تلاش برای کاهش بدهی ها مستقل عمل خواهد کرد.

کد خبر 142852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز