همشهری آنلاین: دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، ایمنی و امدادی پایتخت برای برگزاری هرچه بهتر شصت و نهمین دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال که جمعه 23 مهر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود، از آماده‌باش کامل نیروهای شان خبرداده و تمهیدات خود را اعلام کردند.

esteghlal-pirouzi

سرهنگ کریمی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از آماده باش کامل پلیس برای تامین نظم و امنیت داربی شصت و نهم پایتخت خبر داد و اظهار کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال تمهیدات لازم انجام شده و براین اساس ماموران انتظامی و ترافیکی در میادین و نقاط مختلف پایتخت مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی و امنیتی در زمان مسابقه در ورزشگاه آزادی مسئولیت برقراری نظم و امنیت را بر عهده دارند، افزود: برای تامین هر چه بهتر امنیت و نظم و تسهیل تردد تماشاگران با شهرداری و سازمان اتوبوسرانی و خدمات شهری هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

شناسایی و برخورد با تماشاگرنماها گشت موتوری پلیس 110 در نقاط مختلف پایتخت حضور خواهد یافت

کریمی افزود: نیروهای پلیس شب قبل از بازی در نقاط از پیش تعیین شده مستقر می‌شوند، این در حالی است که بیشترین نیروهای پلیس در مسیرهای منتهی به ورزشگاه استقرار خواهند یافت.

به گفته وی از پلیس‌های تخصصی همچون پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی و یگان ویژه در روز جمعه‌ استفاده خواهد شد و گشت موتوری پلیس 110 نیز در نقاط مختلف پایتخت حضور خواهد یافت.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره تمهیدات کنترلی در روز بازی هم گفت: در گیت‌های ورودی اقدامات امنیتی و انتظامی صورت می‌گیرد که بر اساس آن از ورود افراد مشکوک و افرادی که اقدام به آوردن مواد محترقه به استادیوم می‌کنند، جلوگیری خواهد شد. همچنین ماموران پلیس از طریق دوربین‌های ورزشگاه تماشاگرنماها را شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد خواهند کرد.

کریمی درباره احتمال به وجود آمدن بازار سیاه بلیت فروشی هم گفت: بلیت فروشی از صبح روز بازی آغاز می‌شود که با توجه به میزان بلیت‌های در نظر گرفته شده احتمال راه افتادن بازار سیاه کم است، اما اگر این موضوع هم اتفاق بیافتد پلیس با افراد خاطی به شدت برخورد خواهد کرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خاتمه اظهار امیدواری کرد این مسابقه با کمترین برخورد و مشکل برگزار شود.

استقرار 50 آتش‌نشان برای تامین ایمنی داربی پایتخت

همچنین فتح‌الله تیموری ـ معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران به خبرنگار ایسنا گفت: بیش از 50 نیروی آتش‌نشانی برای تامین ایمنی دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس را برعهده دارند.

وی افزود: برای تامین ایمنی این بازی 10 دستگاه خودروی آتش‌نشانی و چهار دستگاه موتورسیکلت به همراه 50 نیروی آتش‌نشانی به کار گرفته می‌شوند.

وی با اعلام اینکه به منظور تامین ایمنی تماشاگران شهرستانی ایستگاه 20 سازمان آتش‌نشانی در، در غربی استادیوم آزادی به صورت دائم مستقر است، افزود: بیشترین نگرانی آتش‌نشانی مربوط به پارکینگ‌های ورزشگاه آزادی است که بر این اساس بیشتر نیروهای آتش‌نشانی در پارکینگ‌های شرقی و غربی این ورزشگاه مستقر می‌شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه از ظهر روز جمعه نیروهای آتش‌نشانی در نقاط از پیش تعیین شده استقرار خواهند یافت، افزود: نیروهای ایستگاه‌های 34، 76، 44 و 45 به همراه گروه نجات هشت آتش‌نشانی در اتوبان تهران ـ کرج و جاده مخصوص کرج آماده‌باش هستند.

تیموری تصریح کرد: 40 ایستگاه موقت آتش‌نشانی که هر روز صبح و بعد‌ازظهر در میادین پرتردد پایتخت مستقر هستند، در روز جمعه آماده‌باش خواهند بود.

وی اظهارکرد: حدود 20 آتش نشان پیاده مجهز به خاموش‌کننده‌های دستی در داخل استادیوم حضور خواهند داشت.

استقرار 16 دستگاه آمبولانس و 40 پرستار در ورزشگاه آزادی

همچنین دکتر سیدرضا معتمدی ـ معاون فنی اورژانس تهران هم با اعلام آماده‌باش کامل امدادگران اورژانس برای مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ایسنا، اظهار کرد: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، 12 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتور آمبولانس نیز در ورزشگاه آزادی مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه چهار پزشک در روز جمعه در ورزشگاه حضور دارند، یادآور شد: 40 پرستار نیز این پزشکان را همراهی خواهند کرد.

به گفته معاون فنی اورژانس تهران، امدادگران اورژانس از ساعت 10 صبح روز جمعه در ورزشگاه حضور خواهند داشت.

آمادگی ایستگاه متروی آزادی برای پذیرش تماشاگران داربی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو:

تا 60 هزار تماشاگر را می‌توانیم جابجا کنیم

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از مسافرگیری کامل ایستگاه «آزادی» از ساعت 14 تا پایان کار مترو در روز جمعه برای مسابقه داربی پایتخت خبر داد.

در ادامه جعفر ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام اینکه کلیه قطارهای مترو در خط پنج از دو ماه گذشته در ایستگاه «آزادی» توقف دارند، افزود: در حال حاضر شرایط لازم برای تردد تماشاگران مسابقات فوتبال در استادیوم آزادی از طریق مترو در خط پنج کاملا فراهم است و قطارها از ساعت 14 تا ساعت پایانی کار مترو در ایستگاه آزادی توقف کامل دارند.

وی با اعلام اینکه روز جمعه و برای مسابقه داربی پایتخت نیز شرایط لازم برای تردد تماشاگران با مترو فراهم شده است و سرفاصله قطارها با یک ربع زمان ثابت رعایت می‌شود.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو اضافه کرد: به نظر می‌رسد شرایط حرکت قطارها و وسعت و نزدیکی ایستگاه آزادی برای تردد تماشاگران از همه نقاط شهر به استادیوم آزادی فراهم باشد.

ربیعی در خاتمه یادآور شد: ایستگاه و مجموعه خط پنج مترو ظرفیت جابجایی تا 60 هزار نفر تماشاگر را برای حضور در استادیوم آزادی دارد.

به گزارش ایسنا، شرکت مترو امسال در حالی رسما به تماشاگران داربی خدمت رسانی می‌کند که به نظر می‌رسد هماهنگی لازم برای باز شدن درب شرقی استادیوم یا استقرار خودروهایی برای تسهیل تردد تماشاگران در فاصله بین ایستگاه مترو تا استادیوم ضروریست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ: توقف خودروها در اطراف استادیوم و بزرگراه‌ها منتهی ممنوع است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای داربی پایتخت گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده هیچ محدودیت ترافیکی برای داربی پایتخت که قرار است روز جمعه برگزار شود اعمال نخواهد شد و امکان تردد در کلیه محورها وجود دارد.

همچنین به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار رحیمی در آستانه برگزاری داربی شصت و نهم پایتخت از مراجعانی که با خودروهای خود برای مسابقه فوتبال می‌روند خواست که خودروی خود را تنها در پارکینگ‌های تعیین شده پارک کنند.

رحیمی تاکید کرد: هیچ خودرویی حق ندارد در اطراف استادیوم و بزرگراه‌های منتهی به محل استادیوم توقف کند چرا که در صورت مشاهده این امر خودروهای متخلف با جرثقیل منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های مربوطه از جمله شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تمهیدات لازم برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی برای جابجایی تماشاگران اندیشیده شده لذا پیشنهاد می‌کنیم شهروندان از سیستم‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در عین حال گفت: پیش بینی می‌شود بار ترافیکی سنگینی را روز جمعه در محور تهران - کرج شاهد باشیم، لذا از شهروندان می‌خواهیم با صبر و شکیبایی رانندگی کنند.

نحوه خدمت‌رسانی اتوبوسرانی در داربی 9 6 اتوبوسرانی در شش مسیر به تماشاگران خدمت‌رسانی می‌کند

شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه در دارابی پایتخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به برگزاری دارابی پایتخت بین دو تیم استقلال و پیروزی در روز جمعه شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با تجهیز تمام امکانات خود، خدمت‌رسانی ویژه‌ای به تماشاگران فوتبال ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:‌ اتوبوس‌های این شرکت پس از خاتمه مسابقه با استقرار در اطراف ورزشگاه آزادی طبق علائم ویژه‌ نصب شده، در مسیرهای به شرح زیر، مبادرت به انتقال تماشاگران خواهد کرد:

مسیر شماره یک : جاده مخصوص کرج ـ تهرانسر ـ جاده قدیم کرج ـ میدان فتح ـ میدان شمشیری ـ میدان رازی ـ میدان راه آهن.

مسیر شماره دو : جاده مخصوص کرج ـ جاده قدیم کرج ـ میدان شیر پاستوریزه ـ میدان شمشیری.

مسیر شماره سه: اتوبان کرج ـ اکباتان ـ جاده مخصوص کرج ـ میدان آزادی ـ میدان انقلاب اسلامی .

مسیر شماره چهار: جاده مخصوص کرج ـ میدان آزادی ـ خیابان آزادی ـ میدان انقلاب اسلامی ـ میدان راه آهن ـ میدان شهرری.

مسیر شماره پنج: بلوار شرقی استادیوم آزادی ـ بزرگراه حکیم ـ میدان رسالت.

مسیر شماره شش: اتوبان کرج ـ بزرگراه شیخ فضل اله نوری ـ بزرگراه یادگار امام خمینی (ره) ، خیابان آزادی ـ میدان انقلاب اسلامی ـ میدان امام حسین (ع) ـ دپوی شرق.

کد خبر 118391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز