استیل‌آذین بعد از شکست سنگین مقابل سپاهان، امروز در شرایطی برابر سایپا قرار می‌گیرد که دیگر لوبیسا تومباکوویچ سرمربی این تیم نیست.

فوتبال لیگ

افشین پیروانی به‌طور موقت مرد اول کادر فنی استیل‌آذین خواهد بود. این مربی به‌خوبی می‌داند که این تیم شرایط مناسبی در جدول لیگ ندارد. استیل‌آذین که در هفته‌های اول لیگ جزء تیم‌های بالای جدول بود، حالا با گذشت 10 هفته از لیگ 5 بار شکست خورده و با 12 امتیاز تیم سیزدهم جدول است.

این تیم در وضعیت بحرانی به‌سر می‌برد و نبود برخی بازیکنان بزرگ استیل‌آذین مشکل‌ساز شده بود. البته در روزهای گذشته بازیکنانی مثل علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و میلاد زنیدپور تمرین خود را شروع کردند و کادر فنی استیل‌آذین از کادر پزشکی خواسته با تدابیری ویژه هر چه سریع‌تر بازیکنان مصدوم تیم را برای بازی مقابل سایپا آماده کند.

صبح امروز وضعیت آمادگی این 3 بازیکن مشخص می‌شود و اگر مورد تایید کادر فنی قرار بگیرند برابر سایپا بازی می‌کنند. در عین حال، ماتیوس مدافع برزیلی استیل‌آذین به‌دلیل مصدومیت زانو 4 هفته نمی‌تواند بازی کند و این به مشکلات این تیم اضافه می‌شود؛ تیمی که با تغییرات جدید در کادر فنی سعی دارد دوباره به روزهای اول لیگ دهم بازگردد.

حریف استیل‌آذین اما سایپا است که بازی هفته گذشته خود را باخته و وضعیت مناسبی ندارد. آنها با 10 امتیاز تیم پانزدهم جدول هستند. بعد از شکست هفته دهم دوباره شایعه برکناری محمد مایلی کهن از باشگاه سایپا شنیده شد. این مربی اما همچنان سرمربی سایپاست. مایلی‌کهن درباره مسابقه هفته یازدهم می‌گوید: «طبیعتا بازی سختی است. همه بازی‌های ما چنین شرایطی دارد، البته هنوز صدای اعتراض‌مان درباره بازی‌های تیم امید به جایی نرسیده است.

اگر از پیروانی هم بپرسید او هم قبول دارد که بازی‌های اینچنینی دوستانه برای تیم امید سم است.» او درباره حریفش ادامه می‌دهد: «استیل آذین در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی کرده و باخت 5 بر صفر این تیم برابر سپاهان تنها یک حادثه بود. اتفاقی که ممکن است برای هر تیمی پیش بیاید.»با گذر از بازی 2 تیم بحران‌زده، ذوب‌آهن و ملوان 2 تیم موفق لیگ به حساب می‌آیند. ذوب‌آهن با 21 امتیاز صدرنشین لیگ است و ملوان با پیروزی ارزشمند مقابل پرسپولیس با 15 امتیاز در جایگاه هفتم قرار گرفت. فرهاد پورغلامی، سرمربی ملوان تاکید می‌کند بازی با پرسپولیس برای این تیم تمام شده است.

او می‌گوید: «تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بهتر از بازی پرسپولیس بازی کنیم تا در این دیدار موفق باشیم. می‌دانیم که ذوب‌آهن یک تیم بسیار حرفه‌ای و بین‌المللی است و تایید حرف من نیز حضور آنها در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیاست.»

البته ایگور کاسترو، مهاجم برزیلی ذوب‌آهن توضیح بیشتری درباره این تیم می‌دهد: «ذوب‌آهن با توجه به نتایجی که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کسب کرد به‌اثبات رساند قدرت جدید و برتر فوتبال ایران و آسیاست.» به غیر از ذوب‌آهن به‌نظر می‌رسد سپاهان دیگر تیم اصفهانی بعد از یک دوره ناکامی در لیگ با پیروزی هفته گذشته به روزهای اوج فصل قبل بازگشته است.

این تیم فردا به مصاف پیکان می‌رود. مردان امیر قلعه نویی مقابل تیمی قرار می‌گیرند که به‌تازگی محمد احمدزاده را برکنار کرده و
رضا‌ احدی هدایت آن را به‌عهده گرفته است.احدی خبر می‌دهد که احتمالا در این مسابقه روی نیمکت این تیم ننشیند. او می‌گوید: «من با احمدزاده آمدم و می‌خواستم پس از استعفای وی از باشگاه پیکان جدا شوم اما احمدزاده از من خواست تیم را خالی نکنم. به همین دلیل شاید در بازی با سپاهان روی نیمکت پیکان ننشسته و تیم را ارنج و هدایت نکنم.» با وجود این، باخت پیکان در این مسابقه می‌تواند به نام این مربی تمام شود. این تیم با 7 امتیاز قعرنشین لیگ است اما سپاهان با 16 امتیاز تیم چهارم جدول به حساب می‌آید.

هفته یازدهم لیگ برتر

پنجشنبه

‌استیل آذین-سایپا (ساعت 15:45)، شهرداری- راه‌آهن ‌ (ساعت 16)، مس- نفت آبادان ‌ (ساعت 16:30)

جمعه

‌استقلال- پرسپولیس(ساعت15)، پاس -شاهین (ساعت16)، پیکان- سپاهان (ساعت16)، نفت تهران -صبا(ساعت17)، فولاد -تراکتورسازی (ساعت 17)، ذوب‌آهن-ملوان(ساعت 17)

کد خبر 118377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز