آرامش نزد مردان علی دایی تنها 16 دقیقه دوام آورد و به این ترتیب پرسپولیس در هفته نهم لیگ برتر مقابل شهرداری تبریز نیز به تساوی یک - یک دیگر دست یافت.

فوتبال

این در شرایطی بود که چهره آرام سرمربی پرسپولیس، لحظه‌ای بعد از اینکه پرسپولیس مقابل شهرداری تبریز به گل رسید، در تصویر تلویزیونی کاملا گویا بود. پیش از این گل اما سرمربی پرسپولیس در تصاویری که روی آنتن می‌رفت، با سگرمه‌های درهم رفته که گاه عصبانیتی چاشنی آن بود، نگرانی‌اش را از نتیجه مساوی کاملا بروز داده بود. گل برتری پرسپولیس در دقیقه 81 به ثمر رسید.

در این دقیقه، محمد منصوری از شکافی که در بین مدافعان شهرداری به‌وجود آمده بود، نهایت استفاده را کرد. او که وارد محوطه جریمه شده بود، در کنار خط عرضی دروازه یک بازیکن را دریبل زد و با ضربه‌ای محکم توپ را وارد دروازه کرد. محمد منصوری البته پیش از این به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد بازی شده بود. او در دقیقه 65 مسابقه به جای امیر حسین فشنگچی وارد زمین شد و با به ثمر رساندن یک گل برای پرسپولیس عملکرد مناسبی داشت. گل این بازیکن اما در آخرین وقت اضافه مسابقه توسط مردان اکبر میثاقیان پاسخ داده شد.

بعد از گل پرسپولیس، شهرداری تبریز حمله‌های بی‌محابایی روی دروازه حریف داشت؛ حمله‌هایی که چندان خطرناک نبود و در این شرایط پرسپولیس به موقعیت‌های مناسبی دست یافت. از جمله این فرصت‌ها می‌شود به سانتر دقیقه 90 اشپیتیم آرفی اشاره کرد که روی سر محمد نوری فرود آمد و ضربه این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد.

اگر این توپ وارد دروازه شهرداری می‌شد، علی دایی هم با خیالی آسوده به انتظار پیروزی در این مسابقه می‌نشست. سعید بخشی زاده، داور این مسابقه اما 7‌دقیقه وقت اضافه گرفت و جالب اینکه پرسپولیس در آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده مسابقه یک گل دریافت کرد تا به یک امتیاز اکتفا کند. بعد از این گل اعتراض مازیار زارع به داوری باعث اخراجش شد تا پرسپولیس یک بازیکن اخراجی در این مسابقه داشته باشد.

اما این گل، تداعی‌کننده اتفاق‌های مسابقه پرسپولیس و پاس همدان بود. پرسپولیس در مسابقه قبلی هم درحالی‌که در نیمه اول یک گل از پاس پیش افتاده بود، در دقیقه 90 مسابقه یک گل دریافت کرد تا پیروزی را با یک تساوی ناامید‌کننده عوض کند.

حمله‌های پراکنده شهرداری تبریز با داشتن بازیکنانی چون میثم بائو و سعید دقیقی به‌نظر می‌رسید در نیمه اول مسابقه یک گل برای شهرداری تبریز داشته باشد. این تیم بدترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد اما به‌نظر می‌رسید در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز مقابل پرسپولیس امیدوار به پیروزی است؛

به‌خصوص با حضور هوادارانش در ورزشگاه که گاه علیه علی دایی و کریم باقری شعارهایی می‌دادند. این در حالی بود که علی دایی در این مسابقه نسبت به مسابقه قبلی‌اش 2‌تغییر در ترکیب تیمش داد. در غیاب غلامرضا رضایی و هادی نوروزی، دایی به محمد پروین و سعید حلافی از ابتدا بازی داد. سرمربی پرسپولیس در دقیقه‌67 مسابقه اشپیتیم آرفی را به جای سعید حلافی وارد زمین کرد تا این بازیکن نیز نخستین مسابقه‌اش را در لیگ دهم انجام دهد.

همه این اتفاق‌ها در حالی رخ داد که پرسپولیس بعد از تعطیلات لیگ برتر نتوانسته به شرایط آرمانی هفته‌های اول لیگ بازگردد. سرپرست این باشگاه در تعطیلات لیگ خطاب به بازیکنان پرسپولیس گفته بود که «فکر کنید تازه می‌خواهید لیگ دهم را شروع کنید». این تفکر نزد بازیکنان این تیم در2هفته قبل دیده نشد. مردان دایی با اینکه می‌توانستند با پیروزی در مسابقه دیروز به صدر جدول برسند، با 18‌امتیاز در جایگاه دوم جدول باقی ماندند. شهرداری تبریز البته از نتیجه مسابقه راضی به‌نظر می‌رسید، حتی اگر این تیم با 6 امتیاز تیم هجدهم جدول باشد.

پیروزی استیل‌آذین پس از 5 بازی

استیل‌آذین هم پس از 5 بازی بدون پیروزی، موفق شد نفت آبادان را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. اکبرپور و کعبی برای استیل و شریفی‌نسب برای نفت آبادان گل زدند. استیل‌آذین که با 3‌شکست متوالی وارد بحران شده بود، با این پیروزی وضعیت بهتری یافت و با 12‌امتیاز به رده دهم صعود کرد.

کد خبر 116347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز