نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند.

پهپاد شاهد

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: نیروی هوایی اوکراین مدعی دور جدید برنامه‌ریزی روس‌ها برای حملات گسترده‌تر به اوکراین با استفاده از پهپادهای ایرانی شده است.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در تلویزیون اوکراین گفت «بعد از یک دوره آرامش، دشمن استفاده از حملات پهپادی شاهد را تشدید کرده است و در حال آماده شدن برای حملات انبوه علیه اوکراین است.»

ایلیا یولاش درباره حملات روسیه افزود: در سال سوم جنگ تمام عیار، آنها نمی‌توانند چیز جدیدی را توسعه دهند. همه این پهپادها از سوی روس‌ها برنامه‌ریزی شده است که تجربیاتی را که در دولت‌های قبلی به دست آورده‌اند، از قبل مطالعه و تجزیه و تحلیل می‌کنند، بعد تلاش می‌کنند تا نتیجه این تحلیل‌های خود را در حملات بعدی روی زیرساخت‌های دشمن به کار گیرند. به‌ویژه آنها تلاش می‌کنند تا در شب به ما حمله کنند، اما با توجه به اینکه روزها در حال طولانی‌تر شدن هستند، زمان کمتری برای استفاده از این پهپادها وجود دارد.

به گفته سخنگوی نیروی هوایی اوکراین تاکتیک فعلی روس‌ها این است که می‌توانند پهپادهای خود را در فواصل زمانی مختلف پرتاب کنند.

یولاش گفت: «دشمن در حال برنامه‌ریزی و آماده شدن برای حملات بعدی است. ما نمی‌توانیم برنامه‌های استراتژیک آنها را به‌طور قطع بدانیم، اما دشمن به‌احتمال زیاد در حال تجزیه و تحلیل حملاتی است که علیه زیرساخت‌های انرژی ما انجام داده است و اکنون معتقد است که برخی از اهداف او محقق شده است. با این حال برای انجام حملات مداوم، روسیه نیاز دارد تا موشک‌های خود را ذخیره کند. در حال حاضر یک آرامش خاص وجود دارد.»

او اضافه کرد: دشمن استفاده از انواع مختلف موشک‌ها را کاهش داده است اما در حال حاضر استفاده از بمب‌های هوایی هدایت شونده یک مشکل جدی است.

کد خبر 850226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    38 12
    یه نامه غلط کردم بنویسید جنگ را تمام کنید بازیچه آمریکا و ازناب تروریستش بودن تهش میشه همین زلنسکی را باید وسط کی یف اعدام کرد کودن فلج مغزی
    • اوکراین IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      8 25
      بهت گفتن اوکراین حمله کرده روسیه ؟
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      12 5
      ۱۰:۴۸ وقتی زلنسکی و افرادش مشغول نسل کشی روس تبارها در شرق اوکراین بودند شما کجا بودی؟ خواب، همون ها از روسیه کمک خواستند، از آمریکا کمک خواسته بودند که جز فرستادن کیسه جسد و سلاح برای زلنسکی براشون چیکار می‌کرد، بعدهم این جنگ از زمان نابودی حکومت داعش به دست ایران و روسیه و ... توسط انگل ستان و آمریکا برنامه ریزی شده بود کجای کاری عمو جون
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      7 0
      بازیچه روس بودن هم تهش می شه زندگی رقت بار امثال تو!!!
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    17 6
    چرا نیروی هوایی اوکراین در باره صد ها میلیارد دلارکمک های نظامی دریافت شده از کشور های متجاوز و جنایتکار و ضد حقوق بشری استکبار غربی اعم از آمریکا و باغ وحش اروپا دریافت کرده است صحبتی نمی کند. نکند این سلاح های خطر ناک را به کشورهای دیگر می فروشند . مردم اوکراین باید خودشان را از شر این حکومت صهیونی تحمیل شده به آنان نجات بدهند. اوکراین نباید دشمن روسیه باشد.
  • افشین. IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    16 5
    وقتی یک احمق یهودی که قبلا به عنوان دلقک فیلم بازی میکرده و هنرپیشه بوده به عنوان رئیس جمهور رای میاره اینجوری مردم را بدبخت میکنه
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    17 11
    زلنسکی به مردم اوکراین خیانت کرد اوکراین را وارد جنگ نیابتی غربی ها با روسیه کرد مردم اوکراین را آواره و برده غربی ها کرد جلوی انتخابات را هم گرفته نمیذاره مردم اوکراین نجات پیدا کنند برگردند سر خانه زندگیشون لعنت بر زلنسکی لعنت بر بایدن
  • ارش IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    3 2
    اوکراین فکرمیکرد میتونه جلوی روسها مقاومت کنه ولی الان فقط کاسه گدایی به دست گرفته زلنسکی اوکراین رابه خاک سیاه نشاند
  • سجاد IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    2 2
    اکراین پیروز خواهد شد و پوتین نابوووود چرا که تحریم ها روسیه رو نابود میکنه
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      1 1
      خخخخخ خیلی دلت خوش نباشه چون خود اونایی که تحریمش کردند گزارش دادند کمترین تاثیری رو اقتصاد روسیه نداشته خدا روزیت را جای دیگه حواله کنه