شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بادام زمینی یکی از مغز‌های بسیار پرخاصیت است که حاوی مقادیر زیادی پروتئین بوده و برای افرادی که در رشته بدنسازی کار می‌کنند و یا کسانی که زیر وزن طبیعی قرار دارند، بسیار مناسب است.

بادام زمینی

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری تورنتو نیوز، ممکن است بسیاری از مردم از این مطلب آگاه نباشند، اما متخصصان تغذیه تاکید دارند،  اگر بادام زمینی با پوست، مصرف شود، مقدار بیشتری از ریز مغذی‌ها را دارا خواهد بود و نسبت به نوع بدون پوست و پاک شده آن، خاصیت بیشتری دارد.

بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی،  آنتی اکسیدان پلی فنول است که نوع ابتدایی آن اسید پی ــ کوماریک نامیده می‌شود.

در بادام زمینی بو داده، مقدار این اسید افزایش می‌یابد و در نتیجه محتوای آنتی اکسیدانی آن 22 درصد بیشتر می‌شود، به طوری که مقدار آنتی اکسیدان آن حتی از توت فرنگی و تمشک هم بیشتر می‌شود.

 بادام زمینی بی‌نمک برای سلامت عروق و سرخرگ‌ها، بسیار مفید است.

یک چهارم فنجان بادام زمینی برابر با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون حاوی چربی اشباع نشده است.

چربی‌های اشباع نشده برای پایین آوردن کلسترول خون مفید هستند.

بادام زمینی همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی نیاسین است که به ترمیم آسیب‌های سلولی و حفاظت در برابر بیماری آلزایمر و سایر مشکلات ذهنی مربوط به بالا رفتن سن کمک می‌کند.

بادام زمینی یکی از منابع غنی از ویتامین E است که آنتی اکسیدانی قدرتمند بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ــ عروقی و سرطانی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.همچنین، بادام زمینی مقدار زیادی آهن دارد که برای بهبود و اصلاح عملکرد گلبول‌های قرمز خون بسیار مفید و ضروری است.

بادام زمینی غنی از کلسیم است که سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد. 

این مغز خشکبار سرشار از بیوفلاونوئیدها است که به بهبود جریان خون در مغز تا 30 درصد کمک می‌کنند و به این ترتیب خطر سکته مغزی را نیز کاهش می‌دهد.

افزودن مقدار کمی بادام زمینی به رژیم روزانه، 14 درصد کلسترول خون را  کاهش می‌دهد.

بادام زمینی حاوی فیبر خوراکی است که خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد و در عین حال این خوردنی خوشمزه، رشد هورمون‌های زنانه و مردانه را تشدید می‌کند.

کد خبر 117389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز