چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین – شهره فرجی: موز،‌ علاوه برداشتن خواص تغذیه‌ای فراوان، دارای خواص مفید دیگری نیز هست.

موز و کاربردهای آن

براق کننده کفش و نقره‌جات

شما ممکن است درست هنگامی که مصاحبه کاری مهمی در پیش دارید واکس کفش‌اتان تمام شود. جای نگرانی نیست. در این جا می‌توانید از پوست موز برای براق کردن کفش‌ خود استفاده کنید. برای این کار پوست نرم موز را مانند واکس روی کفش‌اتان بمالید سپس با یک دستمال نخی روی آن را تمیز کرده و برق بیاندازید. برای نقره‌جات نیز می‌توانید از همین روش استفاده کنید.

کاربرد موز به جای واکس

برای نگه‌داری گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی که تحت مراقبت قرار نگیرند پس از مدتی غبارآلود شده و پوسیده می‌شوند. به جای اسپری کردن آب روی آن‌ها و ایجاد گرد و غبار بیشتر، برای براق و مرطوب کردن آن‌ها از پوست موز استفاده کنید. پوست موز را روی کل سطح برگ‌ها بمالید تا تمام گرد و غبارهای آن‌ها از بین برود. با این کار گیاهان آپارتمانی شما ظاهر براق و سالمی خواهند داشت.

برای از بین بردن زگیل

برای از بین بردن زگیل‌های دردناک از کرم‌های مخصوص و سرکه سفید استفاده می‌شود ولی اگر این مواد در دسترس نباشند استفاده از موز، چاره کار خواهد بود. مقداری از موزهای رسیده را پوره کرده و آن‌ها را روی نواحی آسیب‌دیده بمالید.

قسمت داخلی پوست موز را نیز می‌توانید بر روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید. بسیاری می‌گویند پتاسیم بالای موجود در موز عامل اصلی درمان این مشکل پوستی است.

برای ماسک صورت

برای صاف و براق کردن پوست صورت و رفع خشکی آن، از ماسک صورت موز استفاده کنید. استفاده از این ماسک پوست شما را نرم و مرطوب می‌کند. در اینجا روش آماده‌سازی این ماسک را برای شما توضیح می‌دهیم.

مواد لازم:
ماسک موز

2 قاشق غذاخوری روغن بادام

یک عدد موز رسیده

یک عدد زرده تخم‌مرغ

طریقه مصرف:

1- موزها را با استفاده از چنگال درون کاسه‌ای،‌ پوره کنید.

2- زرده تخم‌مرغ و روغن بادام را با هم خوب مخلوط کنید و به پوره موز اضافه کنید.

3- صورتتان را شسته و با حوله خشک کنید.

4- مخلوط فوق را روی پوست صورتتان بمالید و بیست دقیقه صبر کنید.

5- سپس صورت خود را با آب سرد شسته و با حوله خشک کنید.

با استفاده از این روش دیگر نیازی به استفاده از داروهای گران‌ قیمت شیمیایی و حتی بوتاکس نخواهید داشت.

برای سفید کردن دندان

موزها زرد هستند ولی جالب اینکه به سفید کردن دندان‌ها زرد شده کمک می‌کنند. برای این کار پوست موز را هر روز به صورت دورانی روی کل دندان‌های خود بمالید و پس از چند هفته شاهد نتایج مثبت آن خواهید بود.

برای نرم کردن گوشت

پس از استفاده از موز و پوست آن، نوبت به برگ موز می‌رسد. اگر از خوردن گوشت های سفت دیگر خسته شده‌اید استفاده از برگ‌های موز راه کار مناسبی خواهد بود. برای این کار گوشت‌ها را درون برگ‌های موز بپیچید. برای نرم کردن گوشت ماهی نیز از همین روش می‌توانید استفاده کنید.

کاربرد موز برای نرم کردن گوشت

www.lifehackery.com

کد خبر 132245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز