گروه حوادث: فیلمی که شاهدان از صحنه سرقتی خونین در پایتخت تهیه کرده بودند، پلیس را به مخفیگاه دزدان خشن برد

در آخرین روزهای خرداد امسال، یک حلقه سی‌دی از سوی یکی از شهروندان تهرانی در اختیار پلیس قرار گرفت که صحنه سرقتی خونین را نمایش می‌داد. در این فیلم ماموران، جوان موتورسواری را دیدند که بعد از حمله به یک رهگذر، با ضربات متعدد چاقو او را مجروح کرد تا بتواند کیفش را سرقت کند.

او سپس با دیدن شاهدان که مشغول فیلمبرداری از صحنه سرقت بودند، سوار بر موتورسیکلت شد و همراه همدستش پا به فرار گذاشت. در تحقیقات اولیه مشخص شد که این فیلم از صحنه سرقتی که 23 خرداد ماه در سه راه امین‌حضور صورت گرفته بود، تهیه شده است. مالباخته مرد جوانی بود که بعد از سرقت به بیمارستان منتقل شده و پس از انجام چند عمل جراحی، به‌طرز معجزه‌‌ آسایی از مرگ حتمی نجات یافته بود.

با شکایت خانواده جوان مجروح، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان خشن شروع شد. ماموران اداره 18 پلیس آگاهی تهران، در همان بررسی‌های اولیه متوجه شدند فردی که ضربات چاقو را بر بدن مالباخته وارد کرده بود، یکی از سارقان سابقه‌دار به نام علیرضا، معروف به شاهین است.

این جوان 18 ساله پیش از این 3 بار به اتهام سرقت و زورگیری دستگیر و راهی زندان شده بود اما هر بار توانسته بود با سپردن وثیقه آزاد شود. با دستور قاضی پرونده، علیرضا تحت تعقیب قرار گرفت اما زمانی که ماموران راهی خانه پدری او در جنوب تهران شدند، مشخص شد که وی بعد از سرقت خونین، بدون برجا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده است.

علیرضا که می‌دانست 2 نفر از شاهدان، از لحظه سرقت فیلمبرداری کرده‌اند و ممکن است این فیلم باعث شناسایی او شود، بعد از فرار از پایتخت، زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفت تا اینکه ماموران موفق شدند همدست او، یعنی راننده موتور سیکلت را شناسایی کنند. این مرد که میلاد نام داشت در فیلم صحنه سرقت، سوار بر موتور سیکلت بود و اطراف را زیرنظر داشت.

در بررسی‌های تخصصی پلیس مشخص شد که میلاد به تازگی با موتور سیکلت تصادف کرده و در بیمارستان بستری است. بنابراین ماموران راهی بیمارستان شدند و توانستند سارق 19 ساله را لحظاتی بعد از مرخص شدن از بیمارستان دستگیر کنند. میلاد اگر چه بعد از دستگیری منکر حضور در صحنه سرقت بود اما وقتی فیلم ضبط شده از صحنه زورگیری را دید، لب به اعتراف گشود و مخفیگاه متهم اصلی پرونده (علیرضا) را لو داد.

با این اطلاعات ماموران راهی مخفیگاه علیرضا شدند و نیمه شب 9 تیرماه او را که همراه یکی از دوستانش سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بود، محاصره کردند. مرد جوان قصد فرار از حلقه محاصره را داشت که هدف گلوله پلیس قرار گرفت و مجروح شد. با دستگیری علیرضا، وی به بیمارستان منتقل شد و دوستش که او هم سارق کیف‌قاپ بود، راهی اداره آگاهی شد.

با دستگیری این سه سارق زورگیر، بازجویی از آنها شروع شد و علیرضا با اعتراف به مجروح کردن مالباخته با ضربات چاقو، به ارتکاب 15 فقره سرقت با همدستی دوستانش اعتراف کرد. این درحالی است که بررسی‌ها نشان می‌‌دهد متهمان، برخی از این سرقت‌ها را با خشونت و بی‌رحمی تمام مرتکب شده و در یکی از آنها باعث پارگی رگ‌های مالباخته‌ شده‌اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه احتمالا اعضای این باند سرقت‌های دیگری نیز مرتکب شده اند، گفت: قاضی پرونده با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره متهمان در روزنامه‌ها، از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به اداره 18 پلیس آگاهی یا شعبه اول دادیاری در دادسرای جنایی مراجعه کنند.

کد خبر 110978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز