دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در تعقیب جیب‌برهای حرفه‌ای است که بعد از سوار کردن طعمه‌هایشان به یک پراید مشکی، در یک چشم بر هم زدن کیف پول طعمه‌شان را سرقت می‌کنند.

27 دی ماه سال گذشته زن سالخورده‌ای به کلانتری 101 تهران رفت و از دستبرد 3 میلیون تومانی به حساب عابربانکش خبر داد. این زن گفت: صبح امروز برای برداشت پول از حسابم به بانک رفته بودم اما وقتی وارد بانک شدم و می‌خواستم کارت عابربانکم را از کیف دستی‌ام بردارم، متوجه شدم کیف پولم به سرقت رفته است.

داخل کیف پولم علاوه بر کارت عابربانک و رمز آن، مقداری پول نقد هم وجود داشت. برای همین با عجله به بانک صادر‌کننده کارت رفتم تا حسابم را مسدود کنم اما متأسفانه متوجه شدم که همه موجودی حسابم به مبلغ 3 میلیون تومان به سرقت رفته است. با شکایت این زن، پرونده در اختیار بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه یک تهران قرار گرفت و گروهی از کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را شروع کردند.

مدارک مشکوک

هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که زن سالخورده با پلیس تماس گرفت و مدعی شد که مدارکش در یکی از بانک‌ها پیدا شده است. این زن مدعی شد: صبح امروز از یکی از بانک‌ها با من تماس گرفتند و گفتند که کارت عابربانک به همراه مدارک شناسایی‌ام در آنجا پیدا شده است.

من هم با عجله خودم را به آنجا رساندم و متوجه شدم مدارکم به همراه مدارک مرد دیگری داخل یک کیسه‌ پلاستیکی در این بانک رها شده بودند.ماموران که احتمال می‌دادند مدارک پیدا شده در کنار مدارک مالباخته متعلق به سارق باشد، به بررسی آنها پرداختند و توانستند صاحب این مدارک را شناسایی کنند.

مرد سالخورده به اداره آگاهی دعوت شد و وقتی روبه‌روی افسر پرونده قرار گرفت، گفت: چند روز قبل کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که یک پراید مشکی مقابلم توقف کرد. مرد جوانی که در قسمت عقب ماشین نشسته بود،

پیاده شد و با گفتن این جمله که چند متر جلوتر پیاده خواهد شد از من خواست بین او و فرد دیگری که عقب ماشین بود، بنشینم. من هم بی‌خبر از همه جا سوار ماشین شدم اما چند دقیقه بعد از پیاده شدن متوجه شدم کیف پولم توسط سرنشینان پراید به سرقت رفته است.

یک سرنخ

وقتی مشخص شد مرد سالخورده نیز هدف سارقان جیب‌بر قرار گرفته است، جست‌وجو برای دستگیری آنها ادامه یافت. ماموران در بررسی‌های تخصصی متوجه شدند که سارقان پس از سرقت کارت عابربانک شاکی اول به یک صرافی رفته‌اند و با استفاده از کارت او حدود 3 میلیون تومان سکه طلا خریداری کرده‌اند.

با این اطلاعات، تیم تحقیق راهی صرافی مورد نظر شد. این صرافی مجهز به دوربین مداربسته بود که احتمال داشت تصویر سارقان را هنگام خرید سکه ضبط کرده باشد. ماموران با کمک مالباخته دوم که چهره سارقان را دیده بود به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته پرداختند و پیرمرد به محض مشاهده مردی که مشغول خرید سکه بود، وی را شناخت. او گفت که این مرد همان کسی بود که در پراید مشکی کنار او نشسته و کیف پولش را دزدیده بود.

در جست‌وجوی سارق

با این سرنخ تصویر به دست ‌آمده از سارق در اختیار تمامی تیم‌های گشت پلیس قرار گرفت اما به‌رغم بررسی‌های گسترده، ردی از متهم به دست نیامد. سرهنگ علی اکبرپور،  رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران،

با بیان این خبر گفت: تحقیقات برای دستگیری این مرد در حالی ادامه دارد که بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او از شهروندان خواسته است درصورت شناسایی وی، اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21868313 و 22292013 در اختیار پلیس قرار دهند.

کد خبر 110167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز