گروه حوادث: عضو فراری باند گیشه‌زنی وقتی دید همه همدستانش دستگیر شده‌اند، بیکار ننشست

 و با تشکیل باندی جدید، سرقت‌های خود را از سر گرفت. این مرد و همدستانش بعد از دستگیری به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند. ظهر 22 اسفند سال گذشته، وقتی ماموران گشت کلانتری 116 تهران به جوان موتورسواری در این منطقه مشکوک شدند، تصور نمی‌کردند به‌زودی یکی از اعضای باندی را دستگیر خواهند کرد که به اتهام‌ ده‌ها فقره سرقت تحت تعقیب پلیس بودند.

ماموران بعد از متوقف کردن جوان موتور سوار، به بازرسی بدنی او پرداختند و با کشف یک قبضه چاقو و 2 میلیون و 400 هزار تومان پول نقد از وی، احتمال دادند که این مرد یک سارق حرفه‌ای باشد.

ملاقات عجیب

درحالی‌که ماموران گشت، سرگرم انتقال جوان موتور سوار به کلانتری بودند، مرد جوانی سراسیمه نزد افسر نگهبان کلانتری رفت و خبر از سرقت 2میلیون و 400 هزار تومان پولش توسط یک سارق ناشناس داد.

این مرد در توضیح ماجرا به ماموران گفت: تازه پول‌ها را از کارمند بانک تحویل گرفته بودم و قصد داشتم به خانه برگردم که ناگهان مرد جوانی پول‌ها را از دستم قاپید و با سرعت از بانک خارج شد. او در یک چشم بر هم زدن، سوار موتوری شد که بیرون از بانک منتظر او بود و با همدستش پا به فرار گذاشت.

مالباخته با گفتن این جملات شروع به پر کردن برگه شکایت کرد که در همین هنگام ماموران گشت سر رسیدند تا جوان موتورسواری را که چند دقیقه قبل دستگیر کرده بودند برای بازجویی به افسر نگهبان تحویل دهند.

مالباخته که سرگرم نوشتن شکایت‌نامه بود، به محض اینکه چشمش به جوان موتورسوار افتاد از جا پرید و شروع به سر و صدا کرد. او مدعی شد که جوان موتورسوار همان کسی بوده که در بانک پول‌هایش را سرقت کرده است و به این ترتیب رسیدگی به این ماجرا وارد مرحله‌ای تازه شد.

عضو فراری باند

جوان سارق که حامد نام دارد برای تحقیقات بیشتر به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران منتقل شد. ماموران که احتمال می‌دادند او سرقت‌های دیگری را هم مرتکب شده باشد به بازجویی از وی پرداختند.
در جریان این بازجویی‌ها مشخص

شد که حامد عضو فراری باند مخوفی است که سال گذشته به اتهام صدها فقره سرقت و گیشه‌زنی دستگیر و راهی زندان شده بودند؛  همان باندی که در مدت چند ماه توانسته بودند 3 میلیارد تومان از طریق این سرقت‌ها به جیب بزنند اما سرانجام همه آنها یکی بعد از دیگری به دام پلیس افتادند.

حامد وقتی دید دستش پیش پلیس رو شده، لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره سرقت و گیشه‌زنی با همدستی دیگر دوستانش اعتراف کرد. او گفت: بعد از اینکه پلیس، برادرم و بیشتر همدستان او را دستگیر کرد، من فرار کردم و خودم یک باند جدید راه‌ انداختم. من و همدستانم بعد از ورود به بانک‌ها، افرادی که پول زیادی همراه خود داشتند را شناسایی می‌کردیم و در یک چشم بر هم زدن پول‌ها را از دست آنها می‌قاپیدیم، سپس سوار بر
 موتور سیکلت، پا به فرار می‌گذاشتیم.

ایستگاه آخر

حامد در جریان بازجویی‌های پلیسی تمام همدستان خود و نشانی‌های آنها را لو داد و ماموران با اطلاعاتی که این سارق در اختیارشان گذاشته بود،  در جریان چند عملیات ضربتی که در ماه‌های گذشته صورت گرفت موفق شدند این سارقان را نیز دستگیر کنند.یکی از افراد دستگیر شده جوانی به نام امید است.

ماموران وقتی او را دستگیر کردند که در بستر بیماری بود و پایش را گچ گرفته بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که امید در آخرین سرقتش وقتی سوار بر موتورسیکلت در حال فرار بوده، با یک خودروی سواری تصادف کرده و پایش شکسته است.

مرد بی‌جا و مکان

یکی دیگر از اعضای دستگیر شده باند، جوانی به نام عباس بود که در بین همدستانش به مرد بی‌جا و مکان معروف بود. عباس هیچ جا و مکان مشخصی نداشت و معمولا بیشتر از یک روز در یک محل نمی‌ماند. به همین دلیل دستگیری او کار سختی بود اما ماموران موفق شدند وی را نیز به دام بیندازند.

دیگر همدست سارقان گیشه‌زن، مردی به نام محمد بود. ماموران قبل از اینکه وارد مخفیگاه او شوند، با خبر شدند که این مرد در آخرین سرقت خود طعمه‌اش را مجروح کرده و گردنبند وی را به سرقت برده اما همان روز از سوی ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: دیگر اعضای دستگیر شده این باند نیز از مجرمانی هستند که هر یک در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت و گیشه‌زنی اعتراف کرده‌اند.

وی افزود: با بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته بانک‌هایی که سرقت‌های باند در آنجا صورت گرفته بود، 30 نفر از مالباختگان و مکان‌های سرقت شناسایی شده‌اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

سرهنگ محمدیان با اشاره به اینکه اعضای این باند علاوه بر تهران، در کرج،  مهرشهر و ورامین نیز به همین شیوه اقدام به سرقت می‌کرده‌اند، از مالباختگان خواست برای شناسایی متهمان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران واقع در میدان پانزده خرداد مراجعه کنند.

کد خبر 110242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز