مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجمع شهرداران آسیایی پاسخی به فراخوان "مجمع پارلمان‌های آسیایی" (APA) است و ۶۷ کشور عضو این مجمع هستند

اجلاس شهرداران آسیایی

پارلمان‌های 19 کشور عضو و 18 کشور ناظر "انجمن پارلمان‌های آسیایی برای صلح"  (AAPP) را در نوامبر 2006 به یک سازمان بین‌المجالس پیشرو به نام "مجمع پارلمان‌های آسیایی" (APA) تغییر دادند.

اعضای APA دست کم دوبار در سال برای ترویج دیدگاه انسجام بیشتر آسیا تشکیل جلسه می‌دهند.

 "بازار مشترک انرژی آسیا"، "پیمان دوستی در آسیا"، "تنوع فرهنگی در آسیا"، "کاشتن یک میلیارد درخت در آسیا و پایداری زیست‌محیطی"، "مبارزه با فساد و ترویج حکمرانی خوب" برخی از مضامین در برنامه کار APA است.

APA در 20 نوامبر 2007، از دولت‌های محلی، شوراهای و شهرداران خواست تا اطلاعات و تجربه را با دیدگاهی مبنی بر ترغیب همکاری و انسجام در آسیا مبادله کنند. (قطعنامه APA در باره موضوعات اجتماعی و فرهنگی به تاریخ 20 نوامبر 2007، در پاراگراف 63 از قطعنامه  تهران در همان سال بازتاب یافته است).

برای شهرها، دیدگاه اتحاد بیشتر در آسیا یک رویای دوردست سیاسی نیست، بلکه امری حتمی برای زندگی روزمره در این عصر دگرگونی سریع است.

 مبارزه با حاشیه‌نشینی و فقر شهری، غنی‌کردن زندگی درونی شهر، پرداختن به گسترش شکاف درون شهرها، کشورها و میان آنها، مدیریت توسعه شهری و موضوع کیفیت زندگی مسائلی هستند که به طور مستقیم بر دیدگاه اتحاد آسیایی از یک طرف و برنامه اولویت‌های اصلی درهر شهر بزرگ آسیا از طرف دیگر تکیه دارد.

اجلاس شهرداران آسیایی 2008 در تهران برگزار شد

اعضای هیات مدیره مجمع شهرداران آسیا شامل 811 شهر از 8 کشور جمهوری اسلامی ایران، بحرین، قطر، فلسطین، ترکیه، ویتنام، پاکستان و تایلند هستند.

اولین اجلاس شهرداران پایتخت‌ها و کلانشهرهای آسیایی نیز با ابتکار شهرداری تهران 29 و 30 آبان ماه سال 87 با شعار " آسیا برای شهروندان ، همگرایی برای زندگی بهتر " در برج میلاد تهران برگزار شد

کد خبر 64040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز