شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

کیوی، یکی از میوه‌های فصل سرد سال است که در میان میوه‌های موجود، به‌عنوان منبع غنی ویتامین C به شمار می‌‌آید.

کیوی

این میزان از ویتامین C به حدی است که بعضی از محققان مقدار آن را بیشتر از میزان ویتامین C موجود در مرکبات ترش می‌دانند.

هنگام خرید این میوه‌، نوع نیمه‌سفت و سالم را تهیه کنید. کیوی ازجمله میوه‌هایی است که حالت نارس آن در دمای اتاق و به مرور زمان رسیده و قابل خوردن می‌شود؛ این روند درصورت مجاورت با سیب خوراکی با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

بنابراین اگر مقدار زیادی کیوی نارس خریده‌اید و می‌خواهید تا چند روز آینده برای پذیرایی از مهمانان‌تان برسد، حتما در پلاستیک آن یکی دو عدد سیب خوراکی قرار دهید.

یکی دیگر از خواص جالب‌توجه کیوی، تاثیر آن روی گوشت قرمز است. شما می‌توانید از کیوی به عنوان نرم‌کننده گوشت نیز استفاده کنید ولی مراقب باشید برای این منظور تنها چند دقیقه کافی است، زیرا از این بیشتر باعث غیرقابل استفاده‌شدن گوشت می‌شود.

کیوی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی گوناگونی مثل ویتامین A، E، C، آهن، اسید فولیک و پتاسیم است؛ البته پتاسیم موجود در آن تا حدی کمتر از مقدار موجود در موز است.

باتوجه به اینکه این میوه منبع مهمی از ویتامین C به شمار می‌آید، برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی، چند عدد از آن را در رژیم غذایی روزانه‌تان جای دهید. جالب‌تر آنکه بعضی‌ها کیوی را با پوست می‌خورند و می‌گویند خوردن 4 عدد کیوی در روز، مشکل داشتن استرس و بی‌خوابی را نیز از بین می‌برد.

یک عدد کیوی متوسط 75 گرمی چه دارد؟

انرژی پروتئین هیدرات کربن چربی فیبر ویتامین c
46 کیلو کالری 0.75 گرم 11.3 گرم 0.33 گرم 2.6 گرم 74.5 میلی‌گرم
کد خبر 41323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز