پگاه شفتی: درست است که «استیو جابز»، مؤسس شرکت اپل از دنیا رفته، اما ایده‌های نو و جذاب او هم‌چنان هستند و اجرا هم می‌شوند. یکی ‌از این ایده‌ها ساخت مرکزی ویژه و خاص برای شرکت اپل در کالیفرنیا است؛ همان‌جا که اولین هسته‌ی اپل شکل گرفت.

دوچرخه شماره ۹۰۳

اين ساختمان مثل يک سفينه‌ي فضايي در منطقه‌اي وسيع ساخته شده و حالا درهايش به روي عموم علاقه‌مندان باز شده است. عاشقان اپل حالا مي‌توانند يک روز خوش را در اين محوطه‌ي خاطره‌انگيز بگذرانند.

اين‌جا يک پرديس اپلي است. مجموعه‌اي از فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي، رستوران و كافه، تالارهايي براي رونمايي از محصولات تازه و البته دفاتر و اتاق فکر کاركنان اپل. گفته مي‌شود استيو جابز براي طراحي اين مجموعه دو سال وقت صرف کرده است.

اما در فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي اين پرديس چه‌چيزهايي مي‌فروشند؟

اگر فکر کرده‌ايد اپل، فقط قرار است در آن‌جا به فروش محصولاتي مانند آي‌فون، مک‌بوک و آي‌پد مشغول باشد، اشتباه کرده‌ايد. در واقع بعضي از اين فروشگاه‌ها چيزهاي ساده‌اي مثل تي‌شرت و کلاه با نمادهاي شرکت اپل مي‌فروشند. هم‌چنين عاشقان اپل مي‌توانند از اين فروشگاه‌ها كارت‌پستال‌هايي خاطره‌انگيز درباره‌ي محصولات اپل بخرند و براي دوستانشان بفرستند.

نکته‌ي مهم در اين محصولات، مانند ديگر محصولات اپل، طراحي ساده‌ي آن‌ها است. مثل کلاه‌هاي سفيد و مشکي ساده که در عين سادگي محفظه‌اي‌ براي گذاشتن هدفون‌هاي اپل دارند.

اين پرديس دوبخش دارد؛ بخش عمومي که به‌روي بازديدکنندگان معمولي باز است و بخش خصوصي براي کاركنان و ايده‌پردازان اپل.

بازديدکنندگان در اين مجموعه مي‌توانند يکي از تبلت‌هاي اپل را بردارند و با واقعيت افزوده بفهمند در کدام قسمت پارک قرار دارند و نقشه و بقيه‌ي قسمت‌هاي اين مجموعه را با نماهاي سه‌بعدي ببينند.

يکي ديگر از جذابيت‌هاي پرديس اپل، كافه يا رستوران آن است که دور تا دور اين مجموعه و هم‌چنين در عرشه‌ي اين سفينه قرار گرفته است. در اين كافه‌ها کاربران مي‌توانند با کمک همان تبلت‌ها و بدون وجود صندوق و ثبت سفارش، نوشيدني‌ها و خوراکي‌ها خود را سفارش بدهند؛ نوشيدني‌ها و خوراکي‌هايي مانند انواع قهوه و نيم‌چاشت‌هاي کوچک.

 

دوچرخه شماره ۹۰۳

طراحي تي‌شرت‌هاي ساده هرکدام يادآور دوران خاصي از روزگار اپل است

 

دوچرخه شماره ۹۰۳

کلاه‌هاي آفتاب‌گير ساده كه درونشان جايي مخفي براي قرار‌دادن هدفون اپل طراحي شده است

 

دوچرخه شماره ۹۰۳

رستوران‌هايي که فقط با تبلت و به‌طور مجازي سفارش مي‌گيرند

 

دوچرخه شماره ۹۰۳

اپل حتي در طراحي کارت‌پستال‌هايش هم جانب سادگي را رها نکرده است

 

دوچرخه شماره ۹۰۳

بازديدکنندگان مي‌توانند با اين تبلت‌ها و به كمك فناوري واقعيت افزوده، کل مجموعه را به‌صورت سه‌بعدي مشاهده کنند

کد خبر 391616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha