سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

پگاه شفتی: یک شرکت سوئدی با کمک یک شرکت چینی پیشرو در عرصه‌ی فناوری و هوش مصنوعی، اولین بلندگوی هوشمند را ساخت.

دوچرخه شماره ۹۰۶

اين شرکت نوپا که با توليد محصولات نوجوان‌پسند نامش حسابي بر سر زبان‌ها افتاده، با طراحي اين بلندگوي هوشمند، درواقع  نسل جديدي از بلندگوي خانگي ارائه مي‌كند.

اين بلندگوي بي‌سيم، ظاهر بلندگوهاي معمولي خانگي را هم متحول کرده است. اين بلندگو چند صفحه‌ي رنگي و شاد با نور ال‌اي‌دي دارد كه با صفحه‌ي اصلي (بالايي) ترکيب مي‌شوند تا بلندگو شكل بگيرد و بتواند دستورات صوتي کاربر را اجرا کند.

البته مي‌شود گفت كه اين دستگاه، فقط يک بلندگو يا اسپيکر نيست؛ بلكه دستگاهي است كه مي‌تواند به کمک اينترنت واي‌فاي و بنابر دستور صوتي کاربر با جست‌وجو در اينترنت، موسيقي موردنظر او را پيدا و برايش پخش کند.

صفحه‌ي بالايي اين اسپيکر که با نور ال‌اي‌دي اطلاعات موردنياز کاربر را نشان مي‌دهد، لمسي است. قرار است اين بلندگوي يك‌ونيم كيلوگرمي، از ماه آينده در چين و سپس در اروپا براي فروش عرضه ‌شود.

البته اين اولين بلندگوي هوشمند اين شرکت نيست و پيش از اين، شرکت سوئدي مذكور يک بلندگوي بازودار طراحي کرده بود که در شش محور مي‌چرخيد و مي‌توانست با ريتم موسيقي به حركت دربيايد.

فناوري بلندگو اين روزها در دنياي سرگرمي‌هاي فناورانه حسابي پيشتاز شده چرا که بسياري از کاربران دوست دارند موسيقي را با روش‌هاي خلاقانه و مدرن گوش بدهند.

يکي از مزيت‌هاي اين بلندگو قابليت تکه تکه شدن آن است. يعني در صورت لزوم کاربر مي‌تواند تکه‌اي از آن را جداکند و با خودش مثلاً به رخت‌خواب ببرد. البته چنين كاري هنگامي مناسب است که كاربر به‌دنبال صداي خيلي بلند نباشد.

مزيت ديگر اين بلندگوي هوشمند قابليت ارائه‌ي خدمات مانند يك منشي شخصي است. مثلاً کاربر مي‌تواند از او بخواهد ساعت هشت صبح او را با صداي خواننده‌ي مورد علاقه‌اش بيدار کند!

بلندگو هم‌چنين مي‌تواند اطلاعات ديگر مورد درخواست کاربر را در اينترنت جست‌وجو کند و در اختيار او بگذارد. کاربر مي‌تواند اين اطلاعات را بر روي بلوتوث بريزد.

 

دوچرخه شماره ۹۰۶

کج، صاف، راست يا چپ. مي‌تواند به هر طرف متمايل شود. ضمن اين‌كه كاربر مي‌تواند قسمتي از آن را جدا كند و همراه خود ببرد.

 

دوچرخه شماره ۹۰۶

صفحه‌ي بالايي (اصلي) بلندگو را مي‌توان جدا كرد. اين قسمت به تنهايي مي‌تواند وظايفش را انجام دهد.

 

دوچرخه شماره ۹۰۶

اين بلندگوي هوشمند، مي‌تواند مثل يک سازه‌ي دکوري، روي ميز تحرير کاربر قرار بگيرد و در عين حال كاركرد يك منشي هوشمند را داشته باشد.

 

دوچرخه شماره ۹۰۶

صفحه‌ي بالايي بلندگو لمسي است و مجهز به نور ال اي دي

 

دوچرخه شماره ۹۰۶

بلندگوي قبلي اين شرکت روي بازويش بلند مي‌شود و در شش محور مي‌چرخد. اين اولين بلندگوي رقصان در دنياست.

کد خبر 393506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha