همشهری آنلاین: کتاب همراه در دوازدهمین سال فعالیت خود توانسته به مرز تولیدی 200 عنوان کتاب در شمارگان 5 میلیون برسد

چنین دستاوردی در حوزه کتاب‌های غیر درسی موفقیتی بزرگ برای یک ناشر به شمار می‌رود.

بهروز صحابه مدیرعامل موسسه کتاب همراه ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت که به دلیل استقبال خوانندگان از برخی از عناوین کتاب‌های این موسسه شمارگان آنها به بیش از 100 هزار نسخه رسیده است.

به گفته وی این موسسه انتشاراتی در انتخاب و انتشار آثار به جنبه‌های آموزشی و کاربردی متون توجه دارد و تلاش کرده است تا عناوینی انتخاب شوند که منطبق بر مشکلات روزمره و آگاهی‌های مورد نیاز مردم باشد تا با مراجعه به این کتاب‌ها در حد ممکن این نیازها برطرف شود.

صحابه عواملی را که در تدوین این کتاب‌ها به آنها توجه شده است ، چنین بر می‌شمرد: 
 - حجم کتاب در اندازه‌ای که حداکثر در مدت 2 ساعت بتوان آن را مطالعه کرد؛ بدون آنکه به کیفیت مطلب لطمه‌ای وارد شود.

عناوین و موضوعات متنوع و مورد نیاز جامعه، اعتبار علمی محتوا، یکدستی و روانی متن، بیان مطالب تخصصی به زبان ساده و قابل فهم عموم مردم و استفاده از تصاویر گویا و جذاب در صورت نیاز و ارزانی قیمت کتاب متناسب با بودجه دانش آموزان

کتاب همراه سبز در چند موضوع مختلف و در هر موضوع 30 عنوان کتاب منتشر کرده است که عبارتند از کتاب آبی خانواده، کتاب سبز خانواده، کتاب سرمه‌ای خانواده و کتاب زرشکی خانواده .

در هر دوره و بخش موضوعات مختلفی چون ادبیات ،،علوم پایه و کاربردی، هنر، تربیت بدنی و ورزش، تاریخ، کودک و نوجوان، علوم اجتماعی، واژه‌نامه‌ها، علوم پزشکی به صورت کتابهای کاربردی منتشر می‌شوند.

بر چنین بنیادی درهر مجموعه سی تایی می‌توان کتاب‌هایی از سعدی و عطار و نظامی وگنجه‌ای در حوزه ادبیات، تا افسانه‌های محلی ایران و زندگی ارشمیدس و جیمز وات تا راهنمای خرید مواد غذایی و آموزش بسکتبال و زندگی اسپارتاکوس را مطالعه کرد.
موسسه انتشارات همراه تا کنون 9 کتاب در موضوع ادبیات فارسی، 9 کتاب در موضوع علوم کاربردی و پایه، 6 عنوان کتاب در موضوع تاریخ ایران و جهان، 9 عنوان کتاب در موضوع ادبیات داستانی که در میان آ‌نها کتابهایی از نویسندگان معروف دنیا وجود دارد، 7 عنوان کتاب در موضوع سینما با عناوینی چون چارلی چاپلین و سرگذشت سینمای ایران ، 7 عنوان کتاب با عناوینی چون نیوتن، گالیله و... مجموعه کودک و نوجوان با 10 عنوان کتاب، مجموعه ایرانگردی با 5 عنوان، مجموعه پزشکی با 6 عنوان، مجموعه پیشگیری و درمان بیماریها با ورزش با 4 عنوان، مجموعه تربیت بدنی و ورزش با 7 عنوان، مجموعه کوهستان با 3 عنوان و مجموعه آشپزی را با 6 عنوان را به بازار کتاب عرضه کرده است.

قیمت در نظر گرفته شده برای این کتاب‌ها هم در مقایسه با قیمتی که دربازار کتاب وجود دارد بسیار ارزان است.

 سایت کتاب همراه به دو زبان انگلیسی و فارسی تازه‌ترین اطلاعات درباره این انتشارات را در اختیار می‌گذارد

کد خبر 38808

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز