چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

ماهور نبوی نژاد: در میان 5 رمان پرفروش نیویورک تایمز، تنها رمان « جهان بدون پایان » از هفته‌های گذشته باقی مانده است و در هفته‌های اخیر رمان‌های تازه منتشر شده‌ای چون « جفت خاج»، « اعتراف‌گر » و « سرمای سرد» و « شکار» به صدر این فهرست راه یافته‌اند.

رمان جفت خاج اثر جیمز پترسون است که در سال‌های اخیر شهرت بسیاری در این ژانر ادبی به‌دست آورده است. در این رمان، الکس کراس با آشنا شدن با زن جوانی که بازرس پلیس است در جریان یک پرونده جنایی قرار می‌گیرد. یک قاتل زنجیره‌ای در واشنگتن روایت جنایت‌های خودش را در وبلاگ شخصی‌اش می‌نویسد و باعث وحشت عمومی می‌شود. خانم بازرس مأمور رسیدگی به این پرونده است و الکس ناخودآگاه در شناسایی قاتل به او کمک می‌کند.

رمان بعدی، « اعتراف‌گر» نوشته تری گودکایند یازدهمین و آخرین مجلد از مجموعه
« شمشیر واقعیت » است. در این آخرین مجلد، ریچارد باید بار گناهان را به تنهایی تحمل کند و امکان اعتراف کردن، گفتن یا نوشتن برای او فراهم نیست.

همراه شدن ریچارد و کاهلان باعث می‌شود تا با همان اصل سکوت برای تغییر دادن جهان گناهان حرکت کنند. «سرمای سنگ »، سومین رمان پرفروش نیویورک تایمز به قلم دیوید بالداچی است. در این رمان که باز هم یک رمان جنایی است اعضای یک کلاب در واشنگتن بتدریج کشته می‌شوند چون از اسرار دولت آگاهند و قصد برملاکردن این اسرار را دارند. داستان تا فصل ‌آخر به گونه پیچیده‌ای پیش می‌رود و خواننده با نزدیک شدن به پایان، پیوسته  با حقایق تلخ و شیرین و خوب و بد تکان دهنده‌ای روبه‌رو می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این داستان حضور شخصیت‌های متعدد و به ظاهر بی‌اهمیت است که ناگهان نقش سازنده‌ای ایفا می‌کنند. رمان پرفروش بعدی «شکار» اثر کلیو کاسلر و باز هم یک رمان جنایی است. در اوایل قرن بیستم یک بازرس پلیس تمام غرب را در تعقیب یک قاتل می‌گردد و این رمان دفتر یادداشت‌های هیجان‌انگیز او از تعقیب و گریزهایش در شهرهای مختلف است.

کاسلر در کارنامه خود دارای 33 رمان و 3 اثر غیررمان است  و آخرین رمان که در 2 ماه اخیر در میان 5 کتاب پرفروش نیویورک تایمز بالا و پایین می‌رود و همچنان با استقبال گرم خوانندگان روبه‌روست، « جهان بدون پایان» اثر کن فولت است. 18سال پیش رمان «ستون‌های زمین» به قلم این نویسنده منتشر شد و شهرت و محبوبیت کم نظیری برای او به همراه آورد. رمان اخیر او نیز در همان مکان رمان ستون‌های زمین اتفاق می‌افتد و برخلاف 4 رمان قبلی که به آن‌ها پرداخته‌ایم، داستان عشق و توطئه است.

کد خبر 38398

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز