سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

ماهور نبوی نژاد: در هفته‌های اخیر که به کتاب‌های غیررمان و کودک و نوجوان پرداخته شد، فهرست پرفروش‌ترین رمان‌هایی نیویورک تایمز با نام و کتاب‌های تازه‌ای پر شد

«ت برای تجاوزگر» نام رمان جدید «سو گرفتن»  است که هفته پیش وارد فهرست پرفروش‌ها شد و مستقیم در جایگاه اولین کتاب پرفروش نشست. این رمان، داستان دختر پرستاریست که نام کینزی میل‌هون را بر خود گذاشته تا به اعتبار این اسم کار و درآمد خوبی پیدا کند. خوانندگان کتاب‌های گرفتن در آثار قبلی او چون « صدای کینزی میل‌‌هون» با این شخصیت آشنا شده‌اند. گرفتن با معرفی این شخصیت داستانی وارد جرگه نویسندگان شناخته شده در آمریکا شد. برخلاف گرفتن، جیمز پترسون-‌نویسنده دومین رمان پرفروش این هفته نیویورک تایمز‌- از شهرت و محبوبیت زیادی در آمریکا برخوردار است و « قاضی و هیأت منصفه» مطرح‌ترین اثر او به شمار می‌آید.

پترسون در رمان جدیدش « عبور دو گانه» باز هم به یک موضوع جنایی و پلیسی پرداخته است. شخصیت این رمان او، الکس در روزهایی که فکر می‌کند به آرامش رسیده، با خانمی آشنا می‌شود که کارآگاه پلیس است و این آشنایی باعث می‌شود که الکس با پرونده جنایتکاری که بعضی قتل‌های زنجیره‌ای را آغاز کرده، درگیر شود. شگفتی این هفته فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز بازگشت مجدد رمان « هزار خورشید فروزان » در میان 5 کتاب اول این فهرست است. هزار خورشید فروزان اثر خالد حسینی 30 هفته است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بالا و پایین می‌رود ولی در هفته‌های جاری کم کم رو به خاموشی می‌رفت که دوباره برگشت. دلیل اصلی این فروش و محبوبیت دوباره ساخت و پخش فیلم « بادبادک باز » برگرفته از اولین رمان خالد حسینی است. تماشای این فیلم قطعا  افراد تازه‌ای را مشتاق به خواندن آثار این نویسنده افغانی کرده است.

چهارمین رمان پرفروش نیویورک تایمز «تاریک‌ترین عصر سال » نوشته دان‌کونتز است. او در این رمان به زندگی زنی پرداخته که شغل او تربیت سگ‌هاست و با سگ‌ها چنان انس گرفته که نه تنها خودش احساس تنهایی نمی‌کند بلکه اطرافیانش نیز برداشتی اززندگی او ندارند ولی رفتارهای او برایشان عجیب و غیرقابل درک است.  رمان پرفروش بعدی « برای یک روز بیشتر» اثر میچ البوم است که به خاطر رمان‌های « 5 نفری که در بهشت ملاقات می‌کنی» و « سه‌شنبه‌ها با موری» شهرت زیادی دارد.

این رمان، داستان چارلی بچه طلاقی است که همیشه مجبور به انتخاب بین پدر و مادرش بوده و مادرش زمانی که او را ترک می‌کند، می‌میرد. حالا خود چارلی خانواده تشکیل داده ولی مرگ مادرش در تنهایی همیشه او را آزار می‌دهد. او یک شب فرصت پیدا می‌کند که باز با مادرش باشد و آن شب همه سؤال‌هایی که آدم‌ها بعد از مرگ والدین‌شان با آنها روبه‌رو می‌شوند، می‌پرسد.

کد خبر 40445

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز