یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

‌ماهور نبوی نژاد: فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیر رمان به کندی دچار تغییر و تحول می‌شود

چون هم به فراوانی رمان منتشر نمی‌شوند و هم به محبوبیت حوزه رمان در میان خوانندگان  نیستند. در هفته اخیر رقابت اصلی غیر رمان‌ها  میان 2 کتاب « یک کتاب متفاوت » و « من یک آمریکایی هستم» بود. « یک کتاب متفاوت » در همین هفته وارد فهرست پرفروش‌ها شد و به سرعت جای « من یک آمریکایی هستم » راکه بیش از 7 هفته در این‌فهرست جا خوش کرده بود را گرفت.

یک کتاب متفاوت اثر گلن بک با همکاری کوین بالف است. گلن ، مجری برنامه‌های تحلیلی رادیو و تلویزیون در کتاب اخیرش به طرح مشکلات جهان از هر جنس و طیفی  پرداخته است: مشکلاتی چون انرژی هسته‌ای، آموزش و پرورش، بالارفتن آمار طلاق ، بالارفتن آمار جنایت و...  .او در بخش‌های بعدی کتابش راه حل این مشکلات را ارائه می‌دهد و این نظریه را مطرح می‌کند که هر کسی می‌تواند قدمی در جهت اصلاح جهان بردارد. کتاب « من یک آمریکایی هستم » ، اثری متفاوت از نویسنده‌ای مشابه است. استفان کلبرت ، نویسنده این کتاب نیز از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین مجریان تلویزیون است.

یکی از معروف‌ترین برنامه‌های او «گزارش کلبرت » است که هرشب به مدت نیم ساعت پخش می‌شود و کلبرت ضمن صحبت کردن درباره وقایع روز، به دغدغه‌های آدم‌ها می‌پردازد. در کتاب اخیر، گلبرت درباره تکنیک‌ها و مهارت‌هایش حرف زده با این دیدگاه که اگر من توانایی و مهارت خاصی دارم ، هر آمریکایی دیگری هم می‌تواند داشته باشد.

سومین کتاب پرفروش غیر رمان « بوم» نوشته تام بروکاو است. تام بروکاو نویسنده کتاب‌های پرفروشی چون « نسل بزرگ »، باردیگر درباره دهه 60 آمریکا، وقایع و آدم‌های آن دوره و تاثیر آن‌ها بر تاریخ و سرنوشت  آمریکا نوشته است.  نگاه متفاوت و گزارش دقیق باعث شده تا کتاب بروکاو به اثری مطرح و قابل توجه تبدیل شود.«سگ خوب، بایست»  اثر تازه‌ای از آن کوایدلن ، نویسنده شناخته شده است. آن کوایدلن در کارنامه خود 5 رمان پرفروش و 6 کتاب غیر رمان دارد و در سال 1992 به خاطر نگارش ستون « عموم و خصوص» در نیویورک تایمز برنده جایزه پولیتزر شد.

او در کتاب اخیرش درس‌هایی را که از زندگی با سگش فراگرفته، نقل می‌کند. پنجمین کتاب پرفروش غیررمان نیویورک تایمز خودزندگی نامه نوشت اریک کلپتون ، گیتاریست معروف آمریکایی است. این گیتاریست آمریکایی در کتابش به نام « کلپتون » به زندگی و موسیقی‌اش و تاثیر متقابل آن‌ها بر هم پرداخته است.

کد خبر 39909

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز