دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

«سرش را بلند کرد و با آه و ناله گفت: «من فقط می‌خواهم خوشحال باشم».

آیا همه ما همین را نمی‌خواهیم؟ آیا این همان چیزی نیست که همه ما با هرنوع شرایط و هر شخصیتی که داریم، آرزویش را داریم؟ خوشحالی، خوشبختی، تجربه شادی محض زنده بودن. همه ما خوشبختی می‌خواهیم اما به نظر می‌رسد که بسیاری از ما نمی‌دانیم چطور به صورت مداوم آن را تجربه کنیم. شاید مشکل این باشد که ما خوشبختی را چیزی می‌دانیم که در بیرون است و ما باید به دنبال آن باشیم؛ در کار، ازدواج یا...؟»
ام جی رایان، نویسنده کتاب «خوشبختی در یک قدمی» است. او در مورد خودش می‌گوید که در طی 40سال از زندگی‌اش آدم منفی‌ای بوده و با فهرست کردن مشکلات زندگی خود تلاش می‌کرده تا فردایی خوشبخت‌تر به دست بیاورد اما بعد متوجه می‌شود استقلال، پول و موفقیت همه آن چیزهایی نیستند که او برای خوشبختی احتیاج دارد؛ بنابراین سعی کرد نگاهش را به موضوع تغییر دهد تا به هدفش برسد.

او می‌گوید: «من آدم‌های خوشبخت را مطالعه کرده‌ام، همه کتاب‌ها را خوانده‌ام، در اعماق روح خود کند و کاو کرده و روی خودم حسابی کار کرده‌ام تا توانسته‌ام در این‌باره حرفی برای گفتن داشته باشم». حاصل آنچه‌ که جی رایان به دنبالش بود، کتابی است به نام خوشبختی در یک قدمی. اصل کتاب بر اساس این درک است که ذهن چیز قدرتمندی است و نیروی آن می‌تواند برای خوشبخت یا بدبخت کردن ما به کار بیاید و ما می‌توانیم با تمرکز بر مسائل دنیای اطرافمان معنای واقعی خوشبختی را بیابیم و از راه تمرکز بر نکات مثبت زندگی‌مان، آن را گسترش دهیم.

کتاب خوشبختی در یک‌قدمی ماجراهایی مطرح می‌کند که نویسنده، یا کسانی‌اند که درباره آنها چیزهایی خوانده یا افرادی که به او مراجعه کرده‌اند، برایش تعریف کرده‌اند. کتاب ترکیبی است از دیدگاه‌های احساسی، معنوی، فلسفی و عملی که از روان‌شناسی مثبت‌اندیشی مکاتب معارف غربی و شرقی و تعالیم شخصی گرفته شده است. در این کتاب، روش‌هایی به شما پیشنهاد شده است که واقعا کارایی دارند؛ نه کارها و روش‌هایی که عملی‌کردن‌شان سخت و غیرممکن است. هدف این کتاب کمک به همه مردم است؛ با هر طرز فکر، ملیت، مذهب و اعتقادی که دارند. اگر تصمیم دارید خوشبختی را تجربه کنید و تا ابد خوشبخت بمانید، می‌توانید در این کتاب راه‌های رسیدن به آن را بیابید. پوپه میثاقی این کتاب را ترجمه کرده، ناشر آن مروارید و قیمتش هم 2300تومان است.

کد خبر 36965

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز