شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

در روزهای سال نو میلادی، کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان حال و هوای برف و شب‌های کریسمس را پیدا کرده است.

کتاب‌هایی که در ستون این هفته مروری بر آن‌ها می‌کنیم، کتاب‌های تصویری کودکان هستند. پرفروش‌ترین کتاب هفته گذشته نیویورک تایمز در بخش کودکان ویرایش جدیدی از شعر قدیمی و کلاسیک «یک شب قبل از کریسمس» بود. شعر معروف یک شب قبل از کریسمس را کلمنت سی مور در سال 1822 میلادی با انگیزه سرگرم کردن بچه‌هایش سرود و یک سال بعد با انتشار آن در یک روزنامه محلی تبدیل به یک فولکلور رایج و محبوب ‌شد. در طول این سال‌ها ویرایش‌های مختلفی از این شعر ارائه شده که به‌نظر منتقدان این ویرایش اخیر یکی از برجسته‌ترین آن‌هاست.

این کتاب‌  شامل تصاویر جذابی است توسط مجموعه‌ای از تصویرگران طراحی شده است. از دیگر جذابیت‌های این کتاب این است که تمامی افراد در هرسن و سالی داشتن و خواندن آن را دوست دارند. دومین کتاب پرفروش در حوزه کودک و نوجوان مجموعه‌ای از تصاویر کارتون‌های ساخته شرکت دیزنی است که در یک کتاب به نام « دبیرستان موسیقی» جمع شده‌اند. سومین کتاب پرفروش کودکان « جنگ ستارگان، راهنمای کهکشان » است که در سال 2007 به مناسبت سی‌امین سال ساخت مجموعه جنگ ستارگان منتشر شد. این کتاب توسط متیو رین‌هارت، طراح صنعتی مشهور در بخش کاغذ طراحی شده است.

منتقدان در کنار تحسین این طرح که نمای کاملی از فیلم جنگ ستارگان می‌سازد، آن را برای بچه‌های بالای 7 سال پیشنهاد می‌کنند. چهارمین کتاب پرفروش این حوزه مانند کتاب یک شب قبل از کریسمس درحال و  هوای برف و سرمای این روزهاست.

کتاب « سه خرس برفی» توسط جان برت، نوشته و تصویرگری شده است و داستان سه خرس سفید برفی است که در کنار رودخانه‌ای در شمال زندگی می‌کنند. داستان سه خرس برفی مناسب بچه‌های پیش از دبستان بین 4 تا 8 سال است.

پنجمین کتاب پرفروش « در شبی که تو به دنیا آمدی » نوشته نانسی تیلمن است. کودکان در این کتاب با نحوه به دنیا آمدنشان و شرایطی که اطرافیان در لحظه تولد آنها دارند‌، با زبانی ساده و خواندنی آشنا می‌شوند. این کتاب حدود 4 ماه است که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز جای گرفته است.

کد خبر 41940

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز