یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حراج اسب برای نخستین بار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی 25 مرداددر تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون سوارکاری محمود خراسانی معاون اسبدوانی فدراسیون سوارکاری با اعلام این خبر گفت: در راستای سیاست خصوصی‌سازی و از آنجا که رشد، گسترش و عمومی‌سازی مسابقات اسبدوانی، ایجاد محیط سالم و قابل دسترس و رقابتی برای خرید و فروش اسب، به نام حراج اسب و تشکیل کانون‌های مختلف از جمله جاکی‌کلاپ و سیاست‌گذاری و نظارت براین امور از اهداف و وظایف فدراسیون سوارکاری می‌باشد، برای تحقق این اهداف همواره نیاز به اسب‌های بیشتر با شجره ممتاز محسوس بود؛ که با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و ارائه طرحی مدون به فدراسیون سواکاری، 42 رأس اسب با نظر کارشناسان خبره از استرالیا به ایران وارد شده و به قیمت تمام شده به حراج گذاشته خواهد شد.
خراسانی هدف از حراج را دسترسی‌عموم اقشارجامعه با قیمت‌مناسب به اسب‌های ممتاز و در سطح بین‌المللی دانست و گفت: درآمد حاصل از حراج صرف برگزاری مسابقات اسبدوانی و بهبود و گسترش آن خواهد شد، تا این امر زمینه‌ساز ایجاد محیطی سالم و قابل رقابت بنام حراج در طول فصول مختلف در تهران و شهرستان‌ها شود.

معاون اسبدوانی فدراسیون سوارکاری گفت: کسانیکه مایل به شرکت در حراج و خرید اسب هستند می‌توانند ضمن مطالعه و بررسی کتاب راهنمای حراج که شامل شجره‌نامه‌ها و مشخصات کامل سیلمی‌های مربوط به کره‌ها و مادیان‌های تولیدی و رکوردهای ثبت شده می‌باشد،  پس از بازدید در روز 25 مرداد، اسب مورد‌نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.

وی در تشریح شرایط شرکت در حراج اسب توضیح داد:پس از اعلام بالاترین پیشنهاد خرید و برنده شدن دارنده کارت در حراج، فرم مخصوص انعقادقرارداد برای امضا و ثبت مشخصات خریدار در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

وی افزود: کلیه اسب‌ها تا ظهر روز 25 شهریور به قیمت پایه بیمه شده و  خریداران در صورت تمایل می توانند نسبت به تمدید قرارداد بیمه اقدام نمایند. همچنین کلیه مادیان‌های خریداری شده در حراج می‌توانند از یک کشش رایگان در سال اول از سیلمی‌ها‌ استفاده کنند.

معاون اسبدوانی فدراسیون سوارکاری زمان‌برگزاری حراج اسب را ساعت 16 روز پنجشنبه 25 مرداد اعلام کرد و گفت: این مراسم در باشگاه سوارکاری کلاک در اتوبان تهران کرج برگزار می‌شود.

کد خبر 28776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز