همشهری آنلاین: رییس فدراسیون سوارکاری از عضویت ایران در یکی از کمیته‌های فدراسیون بین‌المللی سوارکاری خبر داد.

به گزارش ایرنا از مادرید، ایران برای نخستین بار در تاریخ سوارکاری به عضویت در یکی از کمیته‌های فدراسیون بین‌المللی آن در آمد.

این مطلب را محمدرضا تابش رییس فدراسیون سوارکاری پس از برگزاری مجمع عمومی فدراسیون جهانی سوارکاری در شهر لیسبون پایتخت پرتغال اعلام کرد.

تابش که نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای‌اسلامی نیز هست، حضور ایران را در کمیته انتخابات فدراسیون بین‌المللی سوارکاری، یک موفقیت برای ورزش در حال پیشرفت سوارکاری ایران خواند.

وی گفت: در این اجلاس موضوع موافقت با پیشنهاد ایران برای تغییر گروه خود از ‪ ۳‬به ‪ ۷‬به مجمع عمومی سال آینده موکول شد.

گروه سه فدراسیون سوارکاری آسیا به کشورهای آسیای میانه و قفقاز تعلق دارد و گروه هفت کشورهای عربی و خاورمیانه را در بر می‌گیرد.

تابش همچنین با ابراز خرسندی از بهبود رشته ورزشی سوارکاری در ایران ابراز امیدواری کرد ورزشکاران ایرانی این رشته در بازیهای آسیایی چین مقام سوم یا چهارم را به دست آورند.

تابش افزود: مجلس با اصلاح قوانین و افزایش اعتبارات سازمان تربیت بدنی در حال فراهم کردن مقدمات پیشرفت ورزش حرفه‌ای کشور از جمله سوارکاری است. عضو کمیسیون تلفیق مجلس در همین راستا از تامین مبلغ ‪ ۴۰۰‬میلیارد ریال در سال جاری از محل افزایش قیمت سیگار برای بالابردن اعتبارات سازمان تربیت بدنی خبر داد.

وی گفت: ‪ ۲۰‬میلیارد ریال نیز به اعتبارات کمیته ملی المپیک اضافه شده است.

تابش با تاکید بر ضرورت تقویت همکاریها میان مجلس و سایر نهادها برای بهبود ورزش کشور ابراز امیدواری کرد با ورود بخش خصوصی، امسال یک تحول اساسی در ایجاد فضاها و اماکن ورزشی در کشور رخ دهد.

کد خبر 19963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز