همشهری آنلاین: رییس فدراسیون سوارکاری در خصوص عملکرد این فدراسیون در سال 85 و برنامه‌های سال 86 به گفت‌وگو با خبرنگاران نشست.

به گزارش ایسنا، محمدرضا تابش در جمع خبرنگاران گفت: مجمع عمومی فدراسیون برای انتخاب رییس، روز 7 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود و به خاطر احترام به حقوق سایر نامزدها از اعلام برنامه‌های خود تا آن زمان خودداری می‌کنم.

تابش تاکید کرد که پیگیری برنامه‌های گذشته، اهتمام بیشتر بر امر آموزش، افزودن چند رشته جدید به رشته‌های فعال به اضافه چند برنامه جدید دیگر جزو برنامه‌های اوست که به موقع اعلام خواهد شد.

وی مهمترین توفیق فدراسیون سوارکاری در سال جاری را حضور تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی دوحه با اسب‌های شخصی و شکست سد قرنطینه اسب در ایران عنوان کرد.

پیش بینی تابش برای کسب مدال در مسابقات رسمی سوارکاری، به آینده نزدیک باز نمی‌گردد: ما حتی برای بازی‌های آسیایی 2010 چین هم امید کسب مدال نداریم اما، برای کسب مقام پنجم کار می‌کنیم.

وی موفقیت سایر تیم‌ها در مسابقات را به دلیل داشتن مربیان اروپایی، برگزاری اردوهایی با هزینه‌های میلیاردی در کشورهای صاحب نام دانست و گفت: اگر ما یک دهم امکانات این کشورها را در اختیار داشتیم به مراتب به رتبه‌های خیلی بهتری دست می‌یافتیم.

رییس فدراسیون سوارکاری درباره‌ی فعالیت‌های بخش زنان گفت: از سه سال پیش با وجود تنگناها و کمبودهای موجود، تصمیم گرفته شد که مسابقات مردان و زنان در امتداد هم با یک ضابطه و استاندارد معین همزمان برگزار شود که نتیجه این سیاست و تدبیر حضور یک سوارکار شهرستانی از مشهد در ترکیب تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی دوحه بود.

تابش افزود: البته از آنجایی که باشگاه‌ها اسب مناسب در اختیار بانوان قرار نمی‌دهند، زنان برای رقابت با مردان مشکل دارند که باید برای حل آن اقدامی کرد زیرا خانم‌ها در یک فرصت برابر می‌توانند استعدادهای خود را نشان دهند و در عرصه‌های آسیایی و بین‌المللی موفق باشند.

وی ادامه داد: در رقابت‌های نوجوانان و جوانان کشور در رده‌های اول تا دهم خانم‌ها رتبه‌های خوبی دارند.

رییس فدراسیون سوارکاری بودجه فدراسیون در سال جاری را 140 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: درهمین سال بالغ بر یک میلیارد تومان عملکرد و گردش مالی فدراسیون بوده که از منابع دیگر تامین شده است.

وی افزود: بودجه فدراسیون‌های ورزشی از سوی سازمان تربیت بدنی در سه سطح پرداخت می‌شود که فدراسیون سوارکاری در سطح آخر قرار گرفته و کمترین بودجه به آن تعلق می‌گیرد.

تابش با اشاره به این که حقوق واحد فنی از 6 ماه قبل پرداخت نشده، گفت: اخیرا مسوولان سازمان تربیت بدنی قول‌هایی داده‌اند که در صورت عملی شدن، معوقه‌های فدراسیون پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص طرح عمومی کردن رشته سوارکاری گفت: این طرح ایده و آرمان خوبی است که از سوی رییس جمهور مطرح شده است و ایشان قول داده‌اند هر مقدار بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری کند، دولت هم معادل آن را خواهد داد.

تابش افزود: من به دفعات با آقای رییس جمهور، معاون اجرایی وی و رییس سازمان تربیت بدنی دیدار داشته و پیگر این قضیه بوده‌ام اما، هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: در حال حاضر از 26 هیات فعال در استان‌ها برخی اسب ورزشی ندارند، برخی مربی ندارند، برخی مکان برای فعالیت ندارند که همه این‌ها مستلزم صرف بودجه در بخش عمومی است.

تابش افزود: متاسفانه در این رشته بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده که بهره لازم را از آن نمی‌برد و این امر جای نگرانی دارد.

وی تاکید کرد: در هر صورت عمومی سازی نیاز به برنامه‌ریزی و بودجه دارد که در بخش اول ما برنامه‌هایی لازم را تدوین کردیم و منتظر بخش دوم هستیم.

به گفته‌ی وی در حال حاضر 80 باشگاه در سطح کشور در رشته سوارکاری فعالیت دارند که عمده این باشگاه‌ها در تهران هستند.

تابش افزود: دو باشگاه دولتی «نوروز آباد» و «مجتمع سوارکاری شهدا» واقعا وضعیت تاسف‌باری دارند.

وی ادامه داد: دخل و خرج باشگاه نوروزآباد تا حدودی برابر است اما، در مورد باشگاه شهدا، از 6 ماه پیش حتی حقوق کارمندان خود را نتوانسته پرداخت کند.

تابش گفت: از سال آینده این دو باشگاه باید به صورت مشروط به بخش خصوصی واگذار شود و با حفظ محوریت اول سوارکاری تبدیل به مجتمع ورزشی سودآور شود.

وی سپس به دوپینگ اسب‌ها اشاره کرد و گفت: امسال 40 میلیون تومان صرف این امر شده و این مهم باعث شد که این پدیده تا حدودی کنترل شود.

تابش در پایان گفت: تفاهم نامه‌ای با سازمان میراث فرهنگی به امضا رساندیم که بر اساس آن بعضی از مسابقات را در مکان‌های تاریخی برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 17596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز