شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس فدراسیون سوارکاری گفت: سازمان تربیت بدنی در واگذاری تصدی‌ها ورزش‌سوارکاری را در رتبه 3 قرار داده و به همین خاطر بودجه بسیار کمی به این رشته اختصاص داده شده است.

محمدرضا تابش در حاشیه‌ جشنواره اسب واره اسپهان به ایسنا گفت: عمومی‌سازی ورزش سوارکاری به بودجه نیاز دارد که این بودجه را دولت یا به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با اعطای یارانه‌ها و در اختیار گذاشتن تسهیلات بانکی کم بهره می‌تواند تامین کند.

وی افزود: در این راستا و برای تامین چنین بودجه‌ای فدراسیون طرحی را تنظیم کرد و آن را به رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی تحویل داد.

تابش در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون سوارکاری هیچگونه کمک مالی به برگزاری جشنواره اسب اصفهان نکرده است، گفت: فدراسیون چنین بودجه‌ای در اختیار ندارد و فعالیت فدراسیون تنها در راستای جذب اسپانسرهای مالی است.

وی درخصوص سوارکاری بانوان ایران گفت: بانوان سوارکار ایرانی در حال حاضر مشکل کمبود مانژ سوارکاری و مربی مخصوص خانم‌ها را دارند که فدراسیون در تلاش است با ارتقا سطح آموزشی، مشکل مربی بانوان را حل کند.

رییس فدراسیون سوارکاری در رابطه با سوارکاری استان اصفهان گفت: هیات سوارکاری استان اصفهان فعال‌تر از گذشته کار می‌کند، اما هنوز انتظارات مردم اصفهان را نتوانسته برآورده کند و با توجه به این که اصفهان پایتخت فرهنگی است و اسب ریشه در مذهب مردم اصفهان دارد، انتظار فعالیت بیشتر از هیات سوارکاری استان اصفهان داریم.

وی در توضیح عدم پیشرفت سوارکاری ایران در عرصه‌های بین‌المللی گفت: یکی از مشکلات اسب‌های ایرانی مساله ژنتیک و اصلاح نژاد است که فدراسیون با تشویق بخش خصوصی سعی در برطرف کردن این مشکل دارد.

وی افزود: مساله بعدی موضوع مربی است که فدراسیون سعی دارد با استخدام مربی خارجی سطح آموزش سوارکاران ایرانی را بالا ببرد. تنها با این کار است که می‌توانیم سطح اسب سواری ایران را ارتقا دهیم.

کد خبر 35057

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز