همشهری آنلاین: قاهره شب پرحادثه‌ای را پشت سر گذاشت. پل ششم اکتبر در مرکز قاهره به کانون درگیری هواداران محمد مرسی و مخالفان او تبدیل شد. همزمان معاون رهبر اخوان المسلمین هم بازداشت شد.

وزیر بهداشت مصر اعلام کرد که شش تن در تظاهرات صورت گرفته در این کشور جان باخته‌اند.

اما این آمار به سرعت در ساعات بعد به ١٧ کشته و ٧٠ مجروح رسید.

ده‌ها هزار تن از طرفداران  محمد مرسی از بعداز ظهر روز جمعه در خیابان‌های قاهره و شهرهای دیگر از جمله سوئز، اسماعیلیه و العریش به برپایی راهپیمایی پرداختند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان هم گزارش داد: چندین بطری آتشزا در خروجی پل ششم اکتبر قاهره پرتاب شده است.

در گزارش‌های دیگر امده است موافقان و مخالفان محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر شامگاه جمعه در اطراف میدان تحریر قاهره درگیر شدند.
در همین حال تلویزیون مصر هم در خبری از کشته شدن ١٧ نفر در این درگیری ها خبر داد.

ارتش شامگاه چهارشنبه مرسی را از سمت خود برکنار و عدلی منصور ریئس دادگاه عالی قانون اساسی را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور منصوب کرد. ارتش مصر همچنین قانون اساسی این کشور را نیز به حال تعلیق در آورده است.

صدای تیراندازی از گوشه و کنار میدان تحریر قاهره به گوش می‌رسد و دو گروه روی پل «ششم اکتبر» نزدیک میدان تحریر به سوی هم سنگ پرانی می کنند. این در حالی است که آمبولانس ها نیز مصدومان درگیری ها را به بیمارستان منتقل می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، هواداران مرسی خواستار برگزاری تظاهرات «جمعه امتناع از کودتای نظامی» شدند و از «دولت پلیسی» که بسیاری از سران اخوان المسلمین مصر را بازداشت کرده است، انتقاد کردند.

ارتش مصر همچنان مرسی را بازداشت کرده است. .

از سوی دیگر مخالفان مرسی نیز تظاهرات گسترده در میدان تحریر با هدف «دفاع از انقلاب 30 ژوئن» را خواستار شدند. منا خبرگزاری رسمی مصر همچنین از درگیری میان هواداران و ‌مخالفان مرسی و نیز نیروهای نظامی در دیگر استان های مصر خبر داد.

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1392/04/15 در یک تحول دیگر شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای امنیتی مصر خیرت الشاطر معاون رهبر جماعت اخوان المسلمین مصر را بازداشت کردند.
کد خبر 221844
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز