همشهری آنلاین: بستن میدان التحریر قاهره با سیم خاردار و افزایش تلفات درگیری‌های روز گذشته به 30 کشته و بیش از 500 زخمی از جمله خبرهای مصر به شمار می‌رود.

30 کشته در درگیری های روز جمعه مصر

مهر به نقل از الیوم السابع نوشت: شماری از تحصن کنندگان در میدان التحریر قاهره صبح روز تمام ورودی های منتهی به میدان را با سیم خاردار بستند. این اقدام با هدف تامین امنیت تحصن کنندگان پیش از وقوع هر حمله ای صورت گرفته است.

روسیا الیوم نیز به نقل از منابع بیمارستانی اسکندریه گزارش داد که تلفات درگیری های روز گذشته میان مخالفان و موافقان اخوان المسلمین در سرتاسر مصر به حدود 30 کشته و 500 زخمی افزایش یافته است.

از سوی دیگر احمد الطیب شیخ الازهر از مردم مصر خواست که به دنبال راهی برای خروج از فتنه کنونی از کشور باشند. وی در ساعات پایانی شب گذشته با سخنرانی از طریق رادیو و تلویزیون مصر اظهار داشت که ریختن خون شهروندان مصری به دست دیگر شهروندان، حرام است.

وی پیش از این آزادی فوری تمام بازداشت شدگان شامل فعالان سیاسی و رهبران احزاب مصر را خواستار شده بود و بر ضرورت کوتاه بودن دوره انتقالی پس از برکناری محمد مرسی تاکید و اعلام کرد که این دوره تنها برای اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و پرداخت غرامت به خانواده های کشته شدگان باشد.

روزنامه الحیات چاپ لندن نیز گزارش داد که نیروهای ارتش مصر کنترل ساختمان تلویزیون این کشور را برعهده گرفته اند و طرفداران محمد مرسی را وادار به عقب نشینی از منطقه کرده‌اند.

کد خبر 221994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز