سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

محمد ملاحسینی: سفر از جمله موضوعاتی است که تقریبا هر فردی همیشه و در همه جا طالب آن بوده و هست. و همه می‌دانیم که سفر یکی از بهترین راه‌های کسب تجربه و شناخت دنیای پیرامون است

همشهری آنلاین

در واقع اگر نتوان ادعا کرد که سفر کل زندگیست، اما می‌توان گفت سفر بخش قابل توجهی از زندگی را به خود اختصاص می‌دهد. انسان‌ها بی آنکه خود خبر داشته باشند همیشه در حال سفر هستند. چه آنهایی که به فراخور شغل خود مدام از آین شهر به آن شهر می‌روند و چه آنهایی که در کلانشهری چون تهران از این سوی شهر به آن سو می‌روند.

حتی مردان و زنان کهنسالی که توانایی بستن کوله‌بار سفر به نقاط دیدنی و دور دست را ندارند، همیشه در حال سفر هستند. آنها با تجدید خاطرات گذشته در واقع سفر به گذشته‌ای می‌کنند که سرشار از خاطره بوده. مادری که به تازگی بچه‌اش به دنیا آمده، زیاد شرایط سفر رفتن ندارد، اما او نیز با نگاه به نوزاد خود همیشه در حال سفر به آینده روشن فرزندش است.

با این مقدمه می‌خوام به سراغ کسانی بروم که علاقمند به سفر (البته سفر به چهارگوشه ایران عزیز) هستند، اما یا شرایط مناسبی ندارند و یا نمی‌دانند به کجا بروند.

از آنجا که هدف سردبیر - دکتر یونس شکرخواه - همشهری آنلاین، از تهیه چانک، صرفا اختصاص به موضوعات کاربردی در اخبار و گزارشات خبری نداشته، در بخش سفر و گردشگری چانک‌های تحقیقی بسیاری تهیه شده که فقط برای شناساندن آنها به مخاطبان برای رفتن به این نقاط دیدنی ایران است.

در این بخش‌ها حدود ۴۰۰ چانک در بیش از ۲۰ مجله درباره مکان‌های تاریخی و باستانی، جاذبه‌های گردشگری، شهرها و روستاهای تاریخی، دریاها و دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، جزایر ایران، کوه‌ها، موزه‌ها، کاروانسراها، آتشکده‌ها، برج‌ها، باغ‌های دیدنی، قلعه‌های تاریخی، پل‌های قدیمی، مساجد و کلیساهای تاریخی، بقعه‌ها، گنبدها، تپه‌ها، غارهای دیدنی، آبشارها، آرامگاه‌ها، و... تهیه شده است.

در این مطالب سعی بر این بوده تا آخرین، کامل‌ترین و بویژه درست‌ترین اطلاعات همراه با عکس‌های زیبا تهیه و گردآوری شود.

همشهری آنلاین برای اینکه خوانندگان خود را از خطرات و اتفاقات احتمالی که معمولا در سفر رخ می‌دهد، برهاند، مجله‌ای فراهم کرده تحت عنوان: آشنایی با توصیه‌های عمومی برای سفر.

در این مجله از لحظه اول تصمیم‌گیری سفر، توصیه‌های کاربردی فراوانی وجود دارد تا لحظه پایان آن. حتی در مورد اینکه با چه وسیله‌ای به سفر برویم مطالب خواندنی تهیه شده است.

با دعوت از خوانندگان برای خواندن مطالب مجلات تاریخی و گردشگری، از دوستداران آثار تاریخی و باستانی و حتی نقاط گردشگری ایران تقاضا می‌کنیم به منظور معرفی بیشتر این مکان‌ها با ارسال مطلب و عکس به آدرس الکترونیک زیر، ما را یاری کنند.

هر علاقمند به ایران در هر جای کشور عزیزمان می‌تواند برای معرفی جاذبه‌های گردشگری محل زندگی خود، با ارسال مطالب درست و کامل و همچنین عکس‌های زیبا صفحه گردشگری همشهری آنلاین را بیشتر پربار کند.

لازم به توضیح است که اسم فرستنده نیز در کنار مطلب درج خواهد شد و به این شکل شما را خبرنگار افتخاری همشهری آنلاین معرفی خواهیم کرد.

Mollahoseini۱۹۷۰@gmail.com

کد خبر 132793
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز