همشهری آنلاین: فرمانده ارتش آمریکا در عراق اعلام کرد که ارتش آمریکا تا پایان ماه اکتبر سال جاری 4 هزار نفر از نیرو‌های این کشور را از عراق خارج خواهد کرد.

به گزارش سی ان ان، بر اساس بیانیه‌ای که قرار است در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا قرائت شود، انتظار می‌رود ژنرال ری اودیرنو خبر کاهش قابل توجه خشونت‌ها در عراق را اعلام کند.

پیشتر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که ماموریت نیرو‌های عملیاتی ارتش این کشور تا 31 اوت سال 2010 پایان می‌پذیرد.

اوباما همچنین گفته بود که در صدد است پس از خروج نیرو‌های عملیاتی از عراق 30 تا 50 هزار نیروی پشتیبانی را در این کشور حفظ کند.

اودیرنو نیز در اظهاراتی گفته است که ما هم اکنون در حدود 124 هزار نیرو و 11 تیم عملیاتی در عراق داریم. تصور می‌کنم تا پایان ماه اکتبر تعداد این نیروها کاهش یافته  و به 120 هزار نفر برسد.

او دیرنو گفت: آمارها حکایت از آن دارد که از میزان خشونت‌ها در عراق کاسته شده است. تعداد حملات در 2 سال اخیر از  4.064 مورد حمله در سال 2007 به 563 مورد در سال 2009 کاهش یافته‌اند. این نشانگر افت 85 درصدی در میزان حملات خشونت بار است. در همین بازه زمانی نیز تلفات ارش آمریکا در عراق 93 درصد و تلفات ارتش عراق نیز 79 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 91655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز