چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: افسر بلندپایه‌ ارتش آمریکا اعلام کرد که پنتاگون‌ آماده است با وجود توافق میان آمریکا و عراق یک دهه نیروهای جنگی خود را در عراق نگه دارد

به گزارش ایسنا، ژنرال جورج کیسی، رئیس ستاد ارتش آمریکا، عنوان کرد که جهان هنوز هم خطرناک و غیر قابل پیش بینی است و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) باید برای ادامه‌ عملیات جنگی و ثبات آمریکا برای دو سال آینده برنامه‌ریزی کند.

وی گفت: روند‌های جهانی به سوی اشتباه پیش می‌روند این‌ها کار ارتش را بنیادی تغییر خواهند داد.

وی این سخنان را در یک جلسه‌ اطلاع رسانی خطاب به تعدادی خبرنگار و تحلیل‌گر سیاسی از اندیش‌کده‌های مستقر در واشنگتن اظهار کرد.

کیسی اظهار کرد که بر اساس برنامه‌ریزی وی، پیش بینی‌می‌شود که نیروهای جنگی آمریکا به عنوان بخشی از تعهد مداوم و پای‌دار آمریکا به مبارزه با افراطی گرایی و تروریسم در خاورمیانه یک دهه در عراق و افغانستان بمانند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که محاسبات ژنرال کیسی در مورد تعداد نیروها به تلاش وی برای کاستن از شدت فشار تقویم استقرار نیروها مربوط است که به گفته‌ وی، ارتش آمریکا را به زانو در خواهد آورد.

این ژنرال ارتش آمریکا تعداد دقیق واحد‌های جنگی را که میان عراق و افغانستان تقسیم خواهند شد، بیان نکرد.

وی خاطر نشان کرد که ژنرال ری اودیرنو فرمانده‌ نیروهای زمینی آمریکا در عراق، در حال بررسی کاهش تعداد سربازان آمریکایی و کاسته نشدن از تاثیر آن‌هاست.

این افسر بلندپایه‌ ارتش اعلام داشت که قصد وی از چنین اظهارنظر‌هایی مخالفت با سیاست‌های دولت نیست.

کیسی چندین بار عنوان داشت که وی سایست‌گذار نیست، اما ارتش خود را آماده می‌کند تا برای چندین سال آینده نیروی جنگی خود را در عراق و افغانستان مستقر کند.

وی اظهار داشت که بر اساس برنامه‌ریزی وی، پیش بینی می شود که ‌١٠ تیپ جنگی به علاوه‌ی نیروهای فرما‌ندهی و پشتیبانی در دو جنگ آمریکا مستقر شوند.

ژنرال در پاسخ به این سوال که آیا ارتش برآورد کرده که چه تعداد نیرو لازم دارد، گفت: نظرتان در مورد سناریوی واقعیت چیست؟

کیسی بیان داشت که این سناریو باید حساب کند که ما ‌١٠ یگان ارتش و تفنگ‌دار نیروی دریایی را به مدت یک دهه در عراق و افغانستان مستقر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد که آمریکا باید برای انجام جنگ‌های ادامه دار در خاورمیانه و انجام تعهدات دیگر خود آماده شود.

افسر بلندپایه‌ ارتش آمریکا بار د یگر بر سخنان رهبر‌ان غیر نظامی و نظامی تاکید کرد که می‌گویند وضعیت در افغانستان قبل از بهتر شدن بدتر خواهد شد. وی در این خصوص گفت: جنگ بزرگی در جنوب وجود خواهد داشت.

کیسی اضافه کرد که آموزش پلیس و ارتش افغانستان حداقل چند سالی از وضعیت مشابه در عراق عقب‌تر است و استقرار آموزش دهندگان کافی از سوی آمریکا چند ماه نیز طول خواهد کشید.

وی هم چنین خاطر نشان کرد که آمریکا باید در مورد استقرار در افغانستان نیز مراقب باشد و گفت: هر چیزی را که در افغانستان بگذارید (هر نیرویی را که مستقر کنید) یک دهه در آن جا خواهد بود.

وی اصرار ورزید که ‌١/١ میلیون نیروی ارتش آمریکا برای کنترل درگیری‌های بعدی خاورمیانه کافی خواهد بود.

کیسی در این باره توضیح داد: ما باید ارتشی موثر با ‌١/١ میلیون نیرو ایجاد کنیم.

این ژنرال هم چنین اعلام کرد که بودجه‌ ارتش از ‌٦٨ میلیارد دلار پیش از حملات ترورسیتی یازدهم سپتامبر ‌٢٠٠١ به ‌٢٢٠ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد که ارتش دو سوم راه اصلاح کامل نیروهای خود را از جنگ سرد تاکنون پیموده است.

کیسی اظهار کرد که ارتش مدت استقرار‌های خود را از ‌١٥ ماه به ‌١٢ ماه کاهش داده است.

کد خبر 82326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز