همشهری آنلاین: هتل‌های سوریه که پذیرای هموطنان ایرانی هستند، چهار ماه مهلت دارند تا خدمات و وسایل رفاهی خود را ارتقا دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ این مطلب در دیدار معاون سازمان حج و زیارت ایران با وزیر گردشگری سوریه مورد تاکید قرار گرفت.

حسین اکبری و سعد الله آغا القلعه در این دیدار توافق کردند، هتل‌های سوری که در سطح شهر دمشق پذیرائی زائران ایرانی هستند، تا آغاز سال میلادی (دهم دی)، ضمن بازسازی، خدمات و امکانات رفاهی خود را ارتقا دهند.

حسین اکبری نماینده سازمان حج و زیارت ایران در دمشق درگفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: وزارت گردشگری سوریه به طور رسمی این توافق را به هتلداران سوری اعلام خواهد کرد و در صورت پایبند نبودن این هتل‌ها به مفاد این توافق، شرکتهای زیارتی ایران از عقد قرارداد با آنها خودداری خواهند کرد.

محمد علی عسکری گفت: اکبری وآغا القلعه دراین دیدار در مورد تشکیل کمیته های مشترکی توافق کردند تا از نزدیک مشکلات زایران ایرانی را در فرودگاه و در پایانه های مرزی بررسی و مشکلات را برطرف کنند.

وی اظهارداشت: امکان عقد قرارداد با شرکت‌های گردشگری سوریه برای ارایه به خدمات و امکانات رفاهی به زائران ایرانی از محورهای این دیدار بود.

نماینده حج و زیارت ایران در سوریه خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه موفق این سازمان در موسم حج تمتع و عمره در عربستان؛ و زیارت بقاع متبرکه اهل بیت (ع) در عراق، امیدواریم که در سوریه، تجربه موفقی داشته باشیم.

عسکری گفت معاون سازمان حج و زیارت در امور عتبات مقدسه در سفر سه روزه به سوریه، مذاکراتی با نمایندگان شرکت های لبنانی انجام داد تا مساله اعزام زائران ایرانی از سوریه به لبنان در قالب تورهای یک و یا دو روزه ساماندهی شود.

وی گفت: بررسی اعزام هموطنان زائر از سوریه به عراق از طریق پایانه مرزی تنف هم در دستور کار سفر اکبری به سوریه قرار دارد تا زمینه سفر زائران ایرانی از سوریه به عراق برای زیارت عتبات عالیات عملی خواهد شد.

قرار است هیاتی از سازمان حج وزیارت ایران روز چهارشنبه 21 مرداد از پایانه مرزی تنف دیدن و تمهیدات عملی شدن این طرح را از نزدیک بررسی کند.

برپایه این گزارش، مشکلات زایران ایرانی که در منطقه زینبیه (س) اقامت دارند و نیز  مزاحمت‌هایی که در اطراف حرم‌های مطهر از طرف برخی دست فروشان صورت می‌گیرد، در دیدار معاون سازمان حج و زیارت ایران با مقامات سوری مطرح شد و طرف سوری خاطرنشان کرد با این گونه مزاحمت ها برخورد جدی خواهد شد.

کد خبر 87595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز