همشهری آنلاین: رئیسان‌جمهور ایران و سوریه عصر چهارشنبه در نشستی مشترک، مهم‌ترین مسائل منطقه و جهان اسلام را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد و بشار اسد در این نشست شرایط جهانی را فرصتی تاریخی برای مردم منطقه دانستند و تاکید کردند: باید از هر فرصتی حداکثر استفاده را به نفع ملت‌های دو کشور و منطقه ببریم.

رئیسان‌جمهور دو کشور هم‌چنین با تأکید بر سردرگمی و به‌هم‌ریختگی دنیای غرب بر تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی مردم منطقه تأکید کردند.

احمدی‌نژاد در این نشست که بعدازظهر امروز (چهارشنبه 28 مرداد) با حضور همتای سوری خود و مقامات عالی‌رتبه دو کشور برگزار شد، با اشاره به تلاش غرب برای متوقف کردن اندیشه مقاومت مردم منطقه اظهار کرد: غرب تلاش می‌کند روندی که در منطقه به جریان افتاده است را متوقف کند اما به فضل الهی اندیشه مقاومت ملت‌های منطقه پیروز است و آن‌ها شکست بزرگی را متحمل شده‌اند.

او با بیان این که با شرایط جدید جهانی مسئولیت‌ها نیز سنگین‌تر شده است، گفت: البته این شرایط فرصت‌های جدیدی را هم ایجاد کرده است که باید از این فرصت‌ها به نفع ملت‌های خود منطقه استفاده کنیم.

وی با بیان این که غرب کاملاً دچار به‌هم ریختگی و سرگشتگی شده است، خاطرنشان کرد: امروز دنیا متوجه شده است که تئوری‌های غربی به پایان راه خود رسیده است از این رو به شدت نیازمند همکاری و مساعدت سوریه و ایران هستند. علت اصلی ایجاد چنین شرایطی نیز مقاومت و ایستادگی ملت‌های منطقه در مقابل زیاده‌خواهی آنان است.

رئیس‌جمهور با اشاره به این که شرایط به سرعت به نفع مقاومت و ملت‌های منطقه در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: ایران و سوریه در یک جبهه واحد قرار دارند و هر رخداد سیاسی یک فرصت است که باید از آن با کمک یکدیگر بهترین استفاده را بکنیم.

بشار اسد نیز در این دیدار با تبریک پیروزی بزرگ احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز به این‌جا آمده‌ام تا از نزدیک تبریکات صمیمانه خود را به شما و ملت ایران اعلام کنم. معتقدم آن چه در ایران اتفاق افتاد رخداد مهم و درس بزرگی برای بیگانگان بود و از این رو از آن به شدت ناراحت هستند.

رئیس‌جمهور سوریه با بیان این که روابط ایران و سوریه بسیار قوی‌تر از آن است که رئیسان‌جمهور دو کشور در ملاقات دوجانبه بخواهند آن را مورد تأکید قرار دهند، تصریح کرد: ملاقات دو کشور صرفاً از این‌رو ضروری است که پیام‌هایی به کشورهای دور دست و نیز منطقه برسانیم چرا که حافظه آن‌ها بسیار ضعیف است و درس‌هایی که گرفتند را زود فراموش می‌کنند؛ براین اساس مقامات دو کشور باید به یکدیگر را ملاقات کنند تا آنان مجدداً درس بگیرند.

بشار اسد خاطرنشان کرد: مطمئن هستم از این به بعد درهای جامعه بین‌المللی بیش از گذشته به سمت ایران و سوریه گشوده خواهد شد.

بشار اسد با محکوم کردن دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران اظهار کرد: دلیل اصلی دخالت دشمنان و غربی‌ها این است که نگذارند پیروزی‌های پی‌درپی ایران و سوریه در 4 سال آینده نیز تکرار شود.

وی افزود: یقین دارم انتخاب مجدد ملت ایران تأکید مجددی است که ایران و سوریه باید سیاست‌های گذشته خود را در منطقه دنبال کنند.

کد خبر 88220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز