همشهری آنلاین: مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت سود سهام عدالت برخی فرهنگیان در هفته پایانی تیرماه خبر داد.

قطب‌الدینی در نشستی خبری گفت: براساس وعده مسئولان سازمان خصوصی‌سازی سود سهام عدالت شاغلان و بازنشسته‌های فرهنگی که سندهای خود را تحویل گرفته‌اند هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی همچنین از پرداخت تدریجی یارانه وام مسکن فرهنگیان خبر داد و افزود: با پیگیری‌ها از مبلغ کسری یارانه وام مسکن فرهنگیان حدود 12 میلیارد تومان به استان‌ها ابلاغ اعتبار شده است که به طور مساوی میان اعضا عرضه خواهد شد.

قطب‌الدینی درباره مسکن فرهنگیان نیز گفت: به استثنای واحدهای مسکونی در حال ساخت برای فرهنگیان در قالب طرح مسکن مهر نود تا 95 هزار واحد مسکونی دیگر در دست ساخت داریم که عملیات ساخت آن از دو تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد: این 95 هزار واحد مسکونی تا پایان سال 89 به بهره برداری برسد.

وی گفت: برای تسریع در ساخت و واگذاری این واحدهای مسکونی به زودی تفاهم نامه‌ای میان وزیر آموزش و پرورش و رییس کل بانک مرکزی امضا خواهد شد که براساس آن به بخشی از این 95 هزار واحد ساختمانی وام تعلق می‌گیرد.

قطب‌الدینی افزود: اکنون حدود 170 هزار نفر از فرهنگیان در طرح مسکن مهر نام نویسی کرده‌اند و قرار است کمیته ویژه‌ای با عضویت وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و تعاون تشکیل دهیم تا در زمینه ساخت و ساز و تحویل این واحدهای مسکونی به فرهنگیان نیز تسریع شود.

وی اضافه کرد: براساس طرح دیگری در صدد هماهنگی با وزارت مسکن و شهرسازی هستیم تا باقی‌مانده فرهنگیان فاقد مسکن بتوانند در طرح مسکن مهر نام نویسی کنند.
قطب‌الدینی همچنین از آغاز عملیات اجرایی یک طرح مسکونی 400 واحدی برای فرهنگیان در منطقه یافت آباد در صبح روز یکشنبه 28 تیرماه خبر داد.

کد خبر 85834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز