شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: به منظور فراهم شدن امکان مدیریت و خرید وفروش سهام عدالت و بهره‌گیری بیشتراز امتیازات آن، شرکتهای کارگزاری تا پایان امسال منحل می‌شوند

و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی جای آنها را می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر،غلامرضا حیدری کرد زنگنه گفت: شرکت های کارگزاری دو مشکل ایجاد کرده بودند که ادامه مدیریت دولتی بر شرکت های واگذار شده یکی از انهاست.

وی افزود: وجود شرکت های کارگزاری سهام عدالت با سازکاری که برای ان تعریف شده بود،سبب می شد مدیریت دولتی سال ها بر این شرکتها ادامه یابد که با اهداف خصوصی سازی سازگار نیست.

معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی مشکل دیگر شرکت های کارگزاری سهام عدالت را حبس این سهام دانست و گفت:با سازکارهای قبلی،سهامداران عدالت نمی توانستند سهام خود را در بورس خرید و فروش کنند و از امتیازات ان بهره مند شوند.

کرد زنگنه با تاکید بر اینکه با انحلال شرکت های کارگزاری و واگذاری سهام به شرکت های سرمایه گذاری استانی این دو مشکل برطرف شده است ، اظهارداشت: از این پس شرکت های سرمایه گذاری استانی به عنوان نماینده مردم و سهامداران به طور مستقیم به عضویت هیئت مدیره شرکتهایی که سهام انها در قالب سهام عدالت واگذار شده است ، در می ایند و به نمایندگی از انها در مدیریت این شرکت ها فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی هم در دست مردم است و این شرکت ها تا پایان امسال وارد بورس یا فرابورس می شوند تا سهامداران بتوانند به خرید و فروش سهام خود بپردازند و از امتیازات ان به نحو مطلوبتری بهره مند شوند.

بنابراعلام سازمان خصوصی سازی 41 میلیون نفر از واجدان شرایط سهام عدالت دریافت کرده اند و تا سه میلیون نفر دیگر نیز سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

کد خبر 88386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز