گروه اجتماعی: معاون اداره کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای لایحه خدمات کشوری برای فرهنگیان در حال بررسی مجدد است.

ناصر سلیمان‌زاده در نشست یکروزه کارشناسان امور اداری آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان یزد گفت: لایحه خدمات کشوری در مورد فرهنگیانی که حقوق آنها با اجرای قانون به‌طور قابل توجهی کم می‌شود، بار دیگر به دولت برگردانده شد که انتظار می‌رود تا چند روز آینده، این قانون ابلاغ شود.

وی عنوان کرد: در پیشنهاد جدید حدود 30 درصد حقوق فرهنگیان افزایش خواهد یافت که بار مالی سنگینی برای دولت به همراه خواهد داشت.

سلیمان‌زاده در ادامه به تشریح ارزشیابی جدید کارکنان آموزش و پرورش پرداخت و افزود: ارزشیابی جدید که به‌صورت 2مرحله‌ای است، بهترین نوع ارزشیابی است، به‌طوری که در مرحله نخست به‌صورت کیفی این ارزشیابی صورت می‌گیرد و مهم‌ترین معیارهای آن عملکرد، رفتار و توسعه فردی خواهد بود و اگر در مرحله نخست، افراد امتیازات مساوی داشته باشند، در مرحله دوم که به‌صورت کمی است، امتیاز افراد برتر واحد را مشخص خواهد کرد.

وی در پایان از اینترنتی شدن نقل و انتقالات فرهنگیان در سال‌جاری، ادامه بازنشستگی پیش از موعد و طرح جدید بازخرید فرهنگیان خبر داد.

30 هزار میلیارد ریال کسری بودجه

از سوی دیگر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به لایحه بودجه دولت و براساس تخمینی که می‌زنیم، بودجه سال 88 آموزش و پرورش حدود 30 هزار میلیارد ریال کسری خواهد داشت.

علیرضا عباسپور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: براساس این پیش‌بینی باید کل نظام تکلفیش را با سیستم آموزش و پرورش روشن کند، چون مدام هزینه‌ها در حال افزایش است و بودجه کفاف نیازهای این وزارتخانه را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: در بودجه سال‌جاری آموزش و پرورش که 76 هزار میلیارد ریال بوده، دولت در اصلاحیه 21 هزار میلیارد ریال دیگر برای این وزارتخانه اختصاص داد ولی باز هم شاهد کسری اعتبارات بودیم.

عباسپور اظهار داشت: اگر در مجموع به بودجه سال 88 نگاه کنیم، می‌بینیم افزایش محسوسی نسبت به بودجه سال‌جاری نداشته در حالی که بحث تورم نیز مطرح است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش مدیریت بر منابع انسانی و مالی وجود ندارد و این امر باعث شده سیستم آن با کسری بودجه و هزینه‌های زیاد روبه‌رو شود.

وی خاطرنشان کرد: این کسری بودجه‌ها عملا توان مدیریتی در آموزش و پرورش را تحت‌تأثیر قرار داده و آن را به حالت روزمر‌گی در آورده است و این موضوع با توجه به پیش‌بینی کسری بودجه در سال بعد نیز در آموزش و پرورش وجود خواهد داشت.

وی درخصوص مطالبات فرهنگیان هم یادآور شد: با اختصاص 21 هزار میلیارد ریال اعتباری که در اصلاحیه بودجه از سوی دولت به آموزش و پرورش اختصاص یافت، بخش مهمی از معوقات فرهنگیان را این اعتبار پوشش می‌دهد.

وی تاکید کرد: برخی از معوقات و مطالبات همچون پاداش پایان خدمت فرهنگیان و بازنشسته کردن کسانی که درخواست پیش از موعد دارند همچنان دچار چالش است چون پرداخت‌ها به موقع صورت نمی‌گیرد.

امکان پرداخت 50 درصد از پاداش سال 87

این کسر بودجه در حالی  است که  وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: توانایی پرداخت بیش از 50 درصد از پاداش سال 87 فرهنگیان را نداریم.

علیرضا علی احمدی در گفت‌وگو با ایلنا  با اشاره به جزئیات پرداخت تمامی مطالبات فرهنگیان آموزش و پرورش گفت: در این هفته که در آن قرار دادیم، هر کس طلبی از آموزش و پرورش دارد؛ همچون نیروهای حق‌التدریس، نیروهای نهضتی، نیروهای شرکتی و کار معین و هر نوع طلب قانونی که در این وزارتخانه وجود دارد در سراسر کشور پرداخت می‌شود و حسابمان را با طلبکاران‌مان صاف می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا پاداش سال 87 فرهنگیان به‌طور کلی پرداخت می‌شود یا خیر، عنوان کرد: به‌طور کلی در بحث مطالبات فرهنگیان 2 استثنا وجود دارد که یکی از آنها پاداش سال 87 فرهنگیان است که 50 درصد از آن را از دیروز شروع کردیم و متأسفانه توانایی پرداخت 50 درصد دیگر را نداریم.

او در ادامه درخصوص پرداخت معوقه‌های مرخصی مناطق محروم اظهار داشت: فهرست مناطق محروم از ابتدای سال 86 آماده نشده و همچنان بلاتکلیف است و تهیه این فهرست بر عهده آموزش و پرورش نیست.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطر نشان کرد: حق الزحمه انتخابات که جزء آخرین مطالبات فرهنگیان است به‌عهده وزارت کشور است که امیدواریم تا قبل از سال جدید پرداخت شود.
علی احمدی درخصوص دلایل عدم‌پرداخت 25 درصد از پاداش سال 86 فرهنگیان تصریح کرد: ما برای پاداش سال 86 فرهنگیان، سهام در نظر گرفته بودیم اما چون مورد اقبال فرهنگیان قرار نگرفت این سهام همچنان روی دست ما مانده است.

او افزود: به‌دنبال آن هستیم که این سهام را نقد کنیم و به فرهنگیان بدهیم که احتمالاً تا پایان سال‌جاری امکان‌پذیر نیست

کد خبر 77276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز