تیم استقلال با شکست فولاد در آزادی حالا فقط سه گام تا قهرمانی فاصله دارد.

سلیمی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

حرکت سایه‌به‌سایه سرخابی‌ها در صدر جدول همچنان ادامه دارد. ۴۸ساعت بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل هوادار، استقلال هم موفق شد فولاد را با تنها گل ایمان سلیمی شکست بدهد و در فاصله ۳هفته به پایان فصل، دوباره صدر جدول را پس بگیرد. بیایید داستان‌های این بازی را در قالب چند کلیدواژه با هم مرور کنیم.

یک - هیچ

آشناترین و پرتکرارترین نتیجه در این فصل برای استقلال. این دهمین برد یک گله استقلال در این فصل بود؛ ۳۰امتیاز با فقط ۱۰گل که به خوبی رویکرد اقتصادی شاگردان جواد نکونام را در این فصل نشان می‌دهد. غیراز این، استقلال ۴برد دیگر هم با نتایج ۲بر یک یا ۳بر ۲داشته که باز هم برتری حداقلی به‌حساب می‌آیند و روند اغلب‌شان هم اینطوری بوده که آبی‌ها ناچار شده‌اند برای کسب ۳امتیاز، بیشتر حمله کنند و گل بزنند. مثلا در مسابقه با هوادار یا ذوب‌آهن، آنها از حریف عقب افتادند و به اجبار به حملاتشان تا رسیدن به برتری ادامه دادند. استقلال در این فصل فقط ۳تیم را با اختلاف بیش از یک گل برده است؛ نفت آبادان، تراکتور و نساجی.

لالیگا

یکی از زردترین و غم‌انگیزترین جنجال‌های این سالیان فوتبال ایران قبل از همین بازی اتفاق افتاد؛ دعوا بر سر اینکه چه‌کسی سیاه بپوشد! درحالی‌که فولادی‌ها قصد داشتند با پیراهن مشکی در زمین حاضر شوند، استقلالی‌ها با این بهانه که حسین حسینی، گلر آنها قصد دارد سیاه بپوشد در این مسیر مانع‌تراشی کردند. در نهایت هم موعود بنیادی‌فر، داور مسابقه به فولادی‌ها دستور داد قرمز بپوشند و جالب‌تر اینکه خود حسینی هم سیاه نپوشید! آن طرف هم جواد نکونام، سرمربی استقلال که با لباس سفید وارد ورزشگاه شده بود، در کمال تعجب پیراهنش را عوض کرد و باز هم مشکی‌پوش لب خط ایستاد! با وجود همه این اتفاقات، هر دو مربی در پایان مسابقه سعی کردند خودشان را به آن راه بزنند و چنین مسائلی را پیش پا افتاده بخوانند. عبدالله ویسی، سرمربی فولاد گفت: «عربستان بهترین ستاره‌ها را می‌آورد و ما اینجا درگیر رنگ پیراهن هستیم.» نکونام هم بدون اینکه کلامی در مورد تغییر رنگ پیراهن خودش حرف بزند گفت: «خنده‌دار است که من از لالیگا بیایم و در مورد رنگ لباس حرف بزنم.» تأکید بی‌پایان سرمربی استقلال روی سابقه بازی‌اش در لالیگا که به مناسبت‌های مختلف به آن اشاره می‌شود هم جالب توجه است! یعنی بقیه که از لالیگا نیامده‌اند حق دارند هر حرفی بزنند و هر کاری بکنند؟

صداقت

تنها گل این مسابقه اما روی کرنری به ثمر رسید که حسابی محل بحث شد. در تصاویر اینطور به‌نظر می‌رسید که توپ بازیکنان استقلال به فولادی‌ها نخورده و کرنری در کار نبوده. کارشناسان داوری هم همین را گفتند و حتی خود ساسان انصاری هم با همین تصور توپ را همراهی کرد تا بیرون برود. با این همه و در شرایطی که فضای بسیار سنگینی علیه موعود بنیادی‌فر داور بازی وجود داشت، احمد آل‌نعمه مربی فولاد از قول حمید بوحمدان اعلام کرد توپ به پای این بازیکن خورده و کرنر درست بوده است. به هر حال این رفتار صادقانه، ارزشمند است.

کد خبر 852157
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 3
    خب دیگه...ازقدیم الایام میگفتن: جواد لالیگایی. . .💙⭐⭐💙