بلینگام در لالیگا ۱۹گله شد و در فاصله یک گل تا دووبیک از خیرونا قرار گرفت تا شانس آقای گلی‌اش را حفظ کند.

بیلینگام

به گزارش همشهری‌آنلاین کورتوا پس از بازگشت از مصدومیت طولانی که تقریبا یک فصل او را از فوتبال دور نگه داشته و همه بار تیم را روی دوش لونین انداخته بود، ۳مسابقه است که به‌عنوان دروازه‌بان شماره یک در ترکیب قرار گرفته و هر ۳بار کلین‌شیت کرده است. نکته عجیب این بود که در برد آسان و ۵ بر صفر رئال مقابل آلاوس، دروازه‌بان بلژیکی رئالی‌ها مجبور شد ۱۰بار دروازه را نجات دهد. پس از ایکر کاسیاس (سال۲۰۰۸ مقابل ساراگوسا)، او نخستین دروازه‌بانی است که چنین آماری را در یک مسابقه ثبت می‌کند؛ آن هم نه در برابر بایرن یا سیتی یا بارسا، مقابل آلاوس. کورتوا در این ۳بازی ۱۴سیو داشته.

رئال‌مادرید در این فصل لیگ اسپانیا در ۲۰بازی کلین‌شیت کرده و رکورد باشگاه را در تاریخ مسابقات شکسته است؛ ۲۰‌کلین‌شیت در فصل ۲۴-۲۰۲۳، ۱۹کلین‌شیت در فصل‌های ۸۷-۱۹۸۶، ۸۸-۱۹۸۷ و ۲۰-۲۰۱۹. دروازه‌بان‌هایی که بیشترین کلین‌شیت‌ها را این فصل برای رئال داشته‌اند: ‌لونین (۱۰)، کپا (۷) و کورتوا (۳).

جود بلینگام در نخستین فصل حضورش در رئال‌مادرید ۲۳گل و ۱۲پاس‌گل در همه رقابت‌ها ثبت کرده و روی ۳۵گل تأثیر مستقیم گذاشته است.

اگر بلینگام بتواند آقای گل شود، رکوردی را می‌زند که بیش از نیم قرن پابرجا مانده است و او را به دومین هافبک برنده جایزه بهترین گلزن فصل لالیگا تبدیل می‌کند. لوییس آراگونس با اتلتیکومادرید با ۱۶گل در فصل
۷۰-۱۹۶۹ به این عنوان رسیده بود.

جود بلینگام در این فصل لالیگا برای چهارمین بار موفق شد در یک بازی یک گل و یک پاس گل ثبت کند، بیش از هر بازیکن دیگری در رقابت‌های این فصل.

وینیسیوس جونیور هر ۸۵دقیقه و جود بلینگام هر ۹۹دقیقه روی یک گل تأثیر مستقیم دارند. ۲۳گل و ۱۲پاس گل برای جود بلینگام، ۲۳گل و ۱۱پاس گل برای وینیسیوس جونیور و تأثیر مستقیم روی ۶۹گل.

در ۸فصل گذشته وینیسیوس جونیور بیش از هر بازیکن دیگری در محوطه جریمه حریف در یک مسابقه لمس توپ داشت؛ ۲۷بار وینیسیوس (مقابل آلاوس ۲۰۲۴)، ۲۱بار لوییس سوارس (مقابل دپورتیوو۲۰۱۷)، ۲۱بار لوییس سوارس (مقابل والنسیا ۲۰۱۷).

وینیسیوس جونیور با تعداد بازی‌های فرنس پوشکاش در رئال‌مادرید برابر شد با ۲۶۲بازی.

وینیسیوس ۲گل زد و بهترین بازیکن زمین شد. او به فرم عالی خودش برگشته. از زمانی که آنچلوتی آمده، وینی همیشه خوب بوده؛ فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۴۲گل و پاس‌گل در ۵۲بازی، فصل ۲۳-۲۰۲۲: ۴۴گل و پاس‌گل در ۵۵بازی، فصل ۲۴-۲۰۲۳: ۳۴گل و پاس‌گل در ۳۷بازی (او این فصل ۲ماه و نیم به‌دلیل مصدومیت بازی نکرد).

آردا گولر که نیم ساعت مقابل آلاوس بازی کرد، برای سومین بازی متوالی گل زد؛ ۴گل زده در ۲۷۵دقیقه بازی در این فصل لالیگا، هر ۶۸.۷۵ دقیقه یک گل.

گفته می‌شود نظر آنچلوتی و باشگاه در مورد گولر عوض شده و نمی‌خواهند این بازیکن ترک خود را برای فصل آینده قرض بدهند. مودریچ پس از ۱۲سال می‌خواهد از رئال برود و احتمالا مقصد او عربستان و الهلال است تا سالی ۱۰۰میلیون یورو دستمزد بگیرد و از شر نیمکت‌نشینی خلاص شود. گولر جایگزین او خواهد بود.

گولر با گل‌های ادن آزار در لالیگا برابری کرد؛ آزار ۵۴مسابقه ۴گل، گولر ۹مسابقه (۳بار فیکس) ۴گل.

رئال‌مادرید در ۳۱بازی اخیر خود در ورزشگاه سانتیاگو در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده.

رئال با هدایت کارلو آنچلوتی به طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در یک فصل لیگ اسپانیا در تاریخ این باشگاه دست یافت؛ ۳۰مسابقه متوالی.

رئال‌مادرید در این فصل؛ ۵۵بازی، ۴۲پیروزی، ۱۱مساوی، ۲باخت (یکی در وقت اضافه)، ۱۲۳گل زده، ۴۵گل خورده، ۲۲کلین‌شیت، قهرمان سوپرکاپ اسپانیا، قهرمان لالیگا، حضور در فینال لیگ قهرمانان، ۳۷مصدوم (۳رباط صلیبی) و بدون مهاجم نوک.

۱۹

بلینگام در لالیگا ۱۹گله شد، برابر با سورلوث از ویارئال و در فاصله یک گل تا دووبیک از خیرونا قرار گرفت تا شانس آقای گلی‌اش را حفظ کند. لواندوفسکی ۱۷گله است و نکته اینجاست که بلینگام هافبک است نه مهاجم.

کد خبر 852466
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha