معاون شهردار تهران از برگزاری نشست توجیهی پروژه «من شهردارم» در فرهنگسرای بهمن خبرداد. این جلسه در پی اجرای موفق دومین دوره پروژه من شهردارم برگزار می‌شود.

مجید باقری

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: این نشست با حضور نمایندگان مناطقی برگزار می‌شود که در سال گذشته بیشترین مشارکت را در طرح من شهردارم داشته‌اند و در آن راهکارهای انگیزشی برای جلب مشارکت شهروندان بیان می‌شود.

مجید باقری افزود: اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری من شهردارم را برگزار و با تنظیم سیاست‌های کلان این ابرپروژه، نظام نامه آن را ابلاغ کردیم. در نظام نامه ارکان سیاست‌گذاری و کمیته‌های اجرایی مشخص و وظایف هر کدام تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: علت پیامک شهرداری به مردم چیست؟

نظرسنجی از شهروندان

سال گذشته طرح من شهردارم از سوی مدیریت شهری ششم و با هدف سنجش نیازهای محله‌ها برگزار شد. در این طرح شهروندان هر محله پروژه‌های دارای اولویت را از دیدگاه خود معین می‌کردند و سرانجام بر اساس رأی ۳۵۰ هزار شهروند تهرانی ۱۰۴۰ پروژه اولویت‌دار متمرکز بر توسعه محلی برگزیده شد. بر اساس تصمیم مدیران شهرداری تهران، بودجه متناسب برای اجرا و تکمیل این پروژه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گنجانده و سرانجام با موافقت اعضای شورای شهر به قانون تبدیل شد. تا شهریور امسال ۵۰۰ پروژه توسعه محلی در نقاط مختلف مناطق ۲۲ گانه پایتخت به سرانجام رسیده و شهرداری تلاش می‌کند تا پایان بهمن‌ماه، همه ۱۰۴۰ پروژه منتخب به پایان برسد. سال پیش مدیریت شهری منطقه ۲۱ با اخذ ۱۹۸ درصد از مشارکت شهروندان در طرح من شهردارم، بیشترین میزان مشارکت شهروندان را در بین مناطق ۲۲گانه از آن خود کرد و امسال دوره دوم پروژه من شهردارم به اجرا در آمد.

کد خبر 807331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha