شهردار تهران گفت: هرچه مردم درگیر مسائل شهر شوند و خود را صاحب کار ببینند، امور مدیریت شهری بهتر پیش خواهد رفت.

زاكاني شهردار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین آغاز دومین دوره طرح «من شهردارم»، گفت: ما در مجموعه شهرداری ویژگی‌هایی را دنبال می‌کنیم و این ویژگی‌ها مختصات رفتاری جدیدی را رقم می‌زند. یکی از این ویژگی‌ها مسئولیت‌پذیری است؛ تمام مسئولیت‌های شهر بر عهده ماست.

او افزود: مواردی را که به طور قانونی به عهده ما است را انجام می‌دهیم، در سایر موارد نیز به بخش‌های مختلف کمک می‌کنیم تا وظایف خود را انجام دهند؛ چرا که شیرین کردن کام مردم و رضایت شهروندان تنها یادگاری است که از ما باقی می‌ماند.

تعریف ۱۰ پروژه مشارکتی برای افزایش مشارکت مردم

شهردار تهران با تأکید بر جلب مشارکت مردم، یادآور شد: قرارگاه اجتماعی را برای رفع مشکلات اجتماعی با مشارکت ۱۴ دستگاه تشکیل دادیم تا مجموع این اقدامات بتواند اتفاقات مهمی را در جامعه رقم بزند. به دنبال این هستیم که مرکز مطالعات شهرداری، فضای نخبگانی ایجاد کند.

او با بیان اینکه ۳۵۰هزار شهروند در نخستین دوره طرح «من شهردارم» مشارکت کردند، گفت: دو ویژگی در این طرح می‌تواند مؤید کار باشد؛ یکی تعداد متقاضیان و تأییدکنندگان تقاضاهاست که می تواند در سیستم بارگذاری شود و دیگری نظرات متخصصان این حوزه است تا پروژه‌های برتر مشخص شود. این روند باید استمرار پیدا کند و  اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند که پروژه‌های انتخاب شده در چه مرحله‌ای قرار دارند.

جامعه باید ناظر بر طرح‌ها باشد

شهردار تهران با تأکید بر اینکه بخش اصلی کار این است که متن جامعه ناظر بر طرح‌ها باشند، تصریح کرد: این موضوع بسیار می‌تواند کمک کننده باشد؛ یکی از کارکردهای ویژه در کشورها رجوع به آراء است و اکثر امور با تکیه به این آراء انجام می شود. با این اقدام مردم خود را بیگانه با امور نخواهند دانست و اتفاق بزرگی در شهر خواهد افتاد.

زاکانی افزود: سطح پروژه‌ها با هم متفاوت است اما حتماً باید سیستمی وجود داشته باشد که مردم ایده‌های خود را ارائه دهند و به ازای این نظرات، راه‌حل‌های خروج از بن بست‌های شهر مطرح شود. جمع زیادی از مردم روی موضوعات مختلف وقت می گذارند و انگیزه ارائه راهکار دارند که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

او با بیان اینکه هرچه مردم درگیر مسائل شهر شوند و خود را صاحب کار ببینند، امور مدیریت شهری بهتر پیش خواهد رفت، گفت: از هر جهت این اقدام بسیار مثبت و مبارک است و امیدواریم این جنس مشارکتی که در جامعه امید می‌آفریند، به‌تدریج رونق پیدا کند.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی خاص برای جوامع خاص انجام شود، یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در تهران داریم و می‌توان به دانش‌آموزان آموزش داد تا به ما ایده ارائه دهند و این قشر را با خدمات درگیر کنیم.

کد خبر 794918
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha