دلیل اختلال پیش آمده در خط ۵ متروی تهران طی روز دوشنبه، دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شد.

خط 5 مترو

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه علت اختلال در حرکت قطارهای تندرو تهران - کرج را عمدی ندانست بلکه آن را اشتباه پیمانکار نظافت ایستگاه اعلام کرد.

هادی زند در این باره گفت: برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگارها را داشت تا در دید مسافر نباشد که متاسفانه آتش به کابل‌های سیگنالینگ رسیده و موجب اختلال و قطعی آن شد.

او افزود: به منظور حفظ ایمنی مسافران، اعزام قطارهای تندرو خط پنج مترو از ایستگاه تهران به سمت ایستگاه گلشهر امروز نیز تا اطلاع بعدی انجام نمی‌شود.

زند ادامه داد: صبح دوشنبه به دلیل بروز اختلال در این خط، اعزام قطارهای تندرو متوقف شد که با تلاش بی‌وقفه همکاران فنی، این اختلال به طور موقت رفع و تلاش شد تا اعزام های تندرو مجدد از سرگرفته شود؛ اما به منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر، حفظ ایمنی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، اعزام این قطارها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

به گفته وی، با توجه به اینکه زمان لازم برای بررسی‌های ایمنی دقیقا مشخص نیست، امروز نیز تمام قطارهای خط ۵ از مبدا تهران به سمت گلشهر به صورت عادی اعزام خواهد شد و قطار تندرو در این مسیر تردد ندارد.

کد خبر 848138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha