مرد تبهکار بعد از فرار از زندان با همدستی همسر و تعدادی از دوستانش باند مخوفی تشکیل داد که هدف آن سرقت‌های مسلحانه و گروگانگیری بود.

اعضای این باند در آخرین نقشه تبهکارانه خود، مردی را در شیراز ربودند اما قبل از اخاذی از خانواده او، در محاصره پلیس گرفتار شدند.

صبح 23 اسفندماه گذشته، جوان 28ساله‌ای به‌نام کریم، از سوی چند مرد مسلح در حوالی شیراز ربوده شد و از همان زمان تماس‌های آدم‌ربایان برای اخاذی از خانواده وی آغاز شد.  در حالی که مردان آدم‌ربا برای آزادی جوان ربوده شده درخواست 500 میلیون تومان وجه نقد کرده بودند، پلیس در جریان ماجرای این گروگانگیری قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای دستگیری آدم‌ربایان و آزادی جوان 28‌ساله آغاز شد.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که تمامی تماس‌های آدم‌ربایان از روستایی در کرمان صورت می‌گیرد و به این ترتیب فرضیه اینکه آدم‌ربایان گروگان خود را به این استان منتقل کرده باشند مد نظر قرار گرفت.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با دادن آموزش‌های لازم به خانواده مرد ربوده شده از آنها خواستند با آدم‌ربایان وارد معامله شوند تا از این طریق تیم تحقیق، فرصت بیشتری برای ردیابی آنها پیدا کند.  این ترفند پلیس نتیجه داد و با ادامه تماس‌های گروگانگیران، کارآگاهان موفق شدند محل دقیق سکونت آنها را در روستایی در حوالی شهرستان بم شناسایی کنند.

با این سرنخ، تیم‌های نامحسوس پلیس، عازم این روستا شدند و با پوشیدن لباس‌های مبدل، تحقیقات محلی برای شناسایی متهمان را آغاز کردند.

در این تحقیقات مشخص شد، کریم از سوی باندی ربوده شده که سرکردگی آن را مرد خطرناکی به نام بابک بر عهده دارد. بررسی سوابق این مرد حاکی از آن بود که وی مدتی قبل به اتهام سرقت‌های مسلحانه دستگیر و راهی زندان شده بود، اما در حالی که دوران محکومیتش به پایان نرسیده بود، موفق به فرار از زندان شده و از همان زمان، باند مخوف گروگانگیری و سرقت مسلحانه را راه‌اندازی کرده بود.

با این اطلاعات، مخفیگاه بابک و دیگر همدستانش از سوی پلیس زیر نظر گرفته شد و وقتی کارآگاهان دریافتند مرد ربوده شده نیز در همین محل زندانی شده است، دستور عملیات ضربتی برای دستگیری متهمان صادر شد.  در این عملیات که با حضور تیم‌های ویژه پلیس آگاهی کرمان و دیگر یگان‌های امدادی پلیس انجام شد، ماموران، مخفیگاه اعضای باند را محاصره کردند و قبل از آنکه متهمان بتوانند از سلاح‌های آماده شلیک خود استفاده کنند، آنها را دستگیر کردند.

با کشف 2 قبضه سلاح کلاشینکف، یک کلت کمری، یک قبضه برنو به همراه تعدادی زیادی فشنگ و خشاب از متهمان، ماموران به بازرسی داخل اتاق‌ها پرداختند و موفق شدند جوان ربوده شده را که دست و پایش با قفل و زنجیر بسته شده و در دخمه‌ای محبوس بود، آزاد کنند.  سرهنگ قاضی‌زاده- رئیس پلیس آگاهی کرمان- با بیان این خبر گفت: با دستگیری 4عضو باند در این عملیات، تمامی متهمان به اداره آگاهی منتقل شدند و در جریان بازجویی‌ها به ربودن جوان 28ساله اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند مخوف تا‌کنون به 4فقره آدم‌ربایی دیگر و اخاذی از خانواده‌های آنها و 4فقره سرقت مسلحانه از منازل نیز اعتراف کرده‌اند افزود: از آنجا که احتمال می‌رود متهمان، جرایم خشن دیگری نیز مرتکب شده باشند، تمامی آنها با صدور قرار بازداشت در اختیار پلیس قرار گرفته‌اند و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 78850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز