گروه حوادث- آزاده مختاری: زن جوانی که با معرفی خود به‌عنوان گردشگر خارجی دست به سرقت‌های میلیونی از کسبه بازار تهران می‌زد در عملیات کارآگاهان پلیس استان تهران دستگیر شد.

این کف زن حرفه‌ای، با تغییر لهجه مدعی می‌شد که ارزهای خارجی به همراه دارد و سپس با بیان اینکه پول ایرانی را نمی‌شناسد، کسبه را برای اجرای نقشه‌هایش فریب می‌داد.

23 آبان ماه، یکی از کسبه بازار به کلانتری 113 بازار رفت و از زن جوانی که اقدام به سرقت میلیونی از وی کرده بود شکایت کرد، این مرد در توضیح ماجرا به ماموران گفت: «ساعاتی قبل زنی که به‌نظر می‌رسید خارجی باشد وارد مغازه‌ام شد، این زن که با زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کرد، پس از آنکه مقدار زیادی خرید کرد به من دلار نشان داد و وانمود کرد که پول ایرانی را نمی‌شناسد و می‌خواهد آن را ببیند، من هم که تصور می‌کردم او یک خارجی است، 7 میلیون تومان چک مسافرتی که دستم بود به وی نشان دادم، او پول‌ها را گرفت و لحظاتی بعد آنها را به من برگرداند، اما وقتی از مغازه‌ام خارج شد تازه متوجه شدم که او به شیوه‌ای بسیار ماهرانه اقدام به سرقت یک میلیون و 400 هزار تومان از پول‌هایم کرده و متواری شده است.»

با شکایت این مرد، تحقیقات پلیسی برای ردزنی سارق کف زن در دستور کار کارآگاهان پلیس تهران قرارگرفت و از آنجا که احتمال می‌رفت وی بار دیگر برای سرقت به بازار برگردد، محل‌های احتمالی تردد وی تحت نظر قرار گرفت.

هنوز چند روزی نگذشته بود که یکی دیگر از کسبه بازار به کلانتری 113 رفت و شکایت مشابهی را مطرح کرد، این بار سارق کف زن، 3 میلیون تومان از پول‌های این مرد را به سرقت برده و متواری شده بود.

درحالی‌که خبر کف زنی‌های این زن در بازار تهران، منتشر شده و از کسبه خواسته شده بود تا درصورت مراجعه این زن موضوع را به پلیس اطلاع دهند، روز 8 بهمن ماه زن سارق برای به دام انداختن طعمه‌ای دیگر وارد بازارشد.

این بار به محض ورود این زن سارق به مغازه، صاحب مغازه که از سرقت‌هایی با این شگرد اطلاع داشت، با زیرکی و طوری که سارق کف‌زن متوجه نشود، با پلیس تماس گرفت و وی را تا رسیدن ماموران سرگرم کرد و سرانجام دقایقی بعد زن کلاهبردار در محاصره پلیس قرار گرفت و بازداشت شد.

شاکیان بیایند

با بازداشت این زن تحقیقات پلیسی و قضایی از وی آغاز شد و به دستور بازپرس شعبه هجدهم دادسرای ناحیه 12 تهران این زن برای بازجویی‌های تخصصی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و در جریان این تحقیقات بود که به 2فقره سرقت در محدوده بازار اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند - رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: سوابق این زن در دست بررسی است و با توجه به اینکه احتمال می‌رود وی سرقت‌های دیگری را نیز با این شیوه رقم زده باشد از شهروندان و به‌خصوص کسبه بازار بزرگ که به شیوه فوق از آنان سرقت شده، درخواست کرد برای پیگیری شکایت خود به شعبه هجدهم دادسرای ناحیه 12 تهران یا پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان 15 خرداد مراجعه کنند.

کد خبر 75530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز