گروه حوادث: با دستگیری 60 عضو باند بزرگ قاچاق مواد محترقه و کالا، 130 هزار نوع ترقه و ده‌ها قلم کالای قاچاق از متهمان کشف و ضبط شد

مدتی قبل، گزارشی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی سنندج قرار گرفت که از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق مواد محترقه و کالا حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود: اعضای این باند با در اختیار داشتن  چندین کامیون و وانت، محموله‌های بزرگ قاچاق را از مرزهای غربی کشور وارد استان کرده و بعد از انتقال آنها به انباری متروکه، این محموله‌ها را به دیگر شهرها قاچاق می‌کنند.

با این گزارش، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز شد و کارآگاهان با زیر نظر گرفتن مسیرهای رفت‌وآمد قاچاقچیان، به سرنخ‌هایی از چند عضو باند دست یافتند.

به این ترتیب، تمامی رفت‌وآمدهای متهمان تحت کنترل پلیس قرار گرفت و ماموران بعد از چندین شبانه‌روز تعقیب و مراقبت موفق شدند محل نگهداری محموله‌های قاچاق و مخفیگاه تمامی اعضای باند را شناسایی کنند.

با صدور دستور قضایی، عملیات دستگیری متهمان آغاز شد و کارآگاهان با محاصره تمامی مخفیگاه‌های این باند 60 نفر از آنها را دستگیر و در بازرسی انبار متروکه، بیش از 130 هزار عدد انواع ترقه و ده‌ها قلم لوازم خانگی و برقی، لباس و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف و ضبط کردند.

سرهنگ قنبری- رئیس پلیس آگاهی کردستان- با بیان این خبر گفت: در این عملیات‌ها همچنین 30 کامیون و وانت که اعضای باند برای قاچاق محموله‌ها از آنها استفاده می‌کردند توقیف شد و متهمان با قرارهای قانونی راهی زندان شدند.

کد خبر 76069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز