سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

گروه حوادث: مردان مامورنما برای سرقت‌ از طعمه‌هایشان از تجهیزات کامل پلیسی استفاده می‌کردند.

آنها که مجهز به دستبند، بی‌سیم، باتوم و اسلحه قلابی بودند بعد از متوقف کردن مشتریان بانک‌ها و مراکز تجاری، نقشه سرقت‌هایشان را عملی می‌کردند.عصر 28 آبان امسال، مردی به کلانتری 151 یافت‌آباد رفت و مدعی شد ساعتی قبل 2 مرد که خود را مامور پلیس معرفی کرده بودند، 5/3 میلیون تومان پول او را به سرقت برده‌اند.
این مرد در تشریح ماجرا گفت:در حال عبور از جاده تهران - کرج بودم که سرنشینان یک خودروی زانتیا که چراغ گردان داشت به من دستور ایست دادند.

بعد از توقف، 2 نفر از آنها که تجهیزات کامل پلیسی به همراه داشتند از ماشین پیاده شدند و به طرف من آمدند. آنها بعد از ارائه کارت شناسایی، با این ادعا که من مشکوک به قاچاق مواد‌مخدر هستم شروع به بازرسی بدنی و خودروام کردند.

سپس 5/3 میلیون تومان پول نقدی را که همراهم بود، برداشته و به سرعت متواری شدند.
این مرد در ادامه مدعی شد: از آنجا که دقایقی قبل برای اجاره آپارتمان به بنگاهی در تهران رفته بودم اما موفق نشده بودم بر سر مبلغ رهن با مالک بنگاه به توافق برسم، احتمال می‌دهم سارقان از همان ابتدا مرا تعقیب می‌کردند و می‌دانستند که مقدار زیادی پول نقد همراه خود دارم.

بعد از اظهارات این مرد، به دستور دادیار شعبه 6 دادسرای جنائی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره5 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌های پلیسی برای شناسایی و دستگیری مردان مامور نما آغاز شد.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، کارآگاهان در جریان سرقت‌های دیگری قرار گرفتند که تمامی آنها با همین شگرد صورت گرفته بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد در این سرقت‌ها نیز 2 مرد که مجهز به تجهیزات کامل پلیسی بوده‌اند، به سراغ مشتریان بانک‌ها و مراکز تجاری یا اتباع خارجی رفته و با این ادعا که طعمه‌هایشان مشکوک به حمل مواد‌مخدر هستند، نقشه سرقت را عملی کرده‌اند.

با این اطلاعات، پلیس که خود را در برابر یک باند حرفه‌ای می‌دید به چهره‌نگاری متهمان پرداخت و متوجه شد تصویر رایانه‌ای یکی از آنها شباهت زیادی به یک سارق سابقه‌دار دارد.

به این ترتیب تعدادی از مالباختگان به اداره آگاهی دعوت شدند و با مشاهده چهره مرد سارق در آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار، او را به‌عنوان سارق اموال خود شناسایی کردند.
با این سرنخ، جست‌وجو برای دستگیری مردان مامور نما وارد مرحله‌ تازه‌ای شد و کارآگاهان که اسم و مشخصات یکی از آنها را در اختیار داشتند با زیر نظر گرفتن مخفیگاه‌های وی، به کمین او نشستند.

بعد از چند شبانه روز، سرانجام سرنخ‌هایی از این مرد در شهرستان بابلسر در اختیار پلیس قرار گرفت و صبح 29 بهمن در خانه‌ای در این شهر دستگیر و به اداره آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این مرد سارق که یکی از مجرمان طایفه فیوج است، در اسفند 84 نیز به جرم سرقت از اتباع خارجی دستگیر و به 7 سال زندان محکوم شده بود اما در اردیبهشت 85 با سپردن وثیقه از زندان آزاد و متواری شده بود.

وی ادامه داد: این مرد در بازجویی‌ها به سرقت از اتباع خارجی و شهروندان تهرانی اعتراف کرده اما از آنجا که احتمال می‌رود وی سرقت‌های بیشتری مرتکب شده باشد، قاضی پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره وی در روزنامه‌ها، از کسانی که اموالشان از سوی مرد سارق به سرقت رفته، درخواست کرد برای شکایت به شعبه ششم دادیاری دادسرای جنائی تهران یا اداره پنجم پلیس اگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 51055238 تماس بگیرند.

کد خبر 75953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز