همشهری آنلاین: اسپانیا هفت نفر از مقامهای رژیم صهیونیستی را به اتهام اقدام علیه بشریت و ارتکاب جنایات جنگی در مناطق فلسطینی به دادگاه فراخواند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه هاآرتص،"بنیامین بن الیعازر" وزیر زیرساختهای رژیم صهیونیستی و شش نفر دیگر از مقامهای این رژیم به دلیل دست داشتن در بمب‌گذاری سال 2002 در غزه که منجر به شهادت15 نفر از جمله 9 کودک شد، از سوی اسپانیا به دادگاه جنایات جنگی فراخوانده شدند.

بن الیعازر که در زمان این بمبگذاری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود، این احضاریه را مضحک خواند.

در همین رابطه،"فرناندو آندرو" قاضی اسپانیایی رسیدگی کننده به این پرونده گفت : حمله اسرائیل که هدف آن "صلاح شهاده" از رهبران حماس بود در منطقه ای پر جمعیت انجام شد و از همین رو باید نام جنایت جنگی را بر روی آن نهاد.

بن الیعازر در پاسخ به این گفته های قاضی اسپانیایی مدعی شد: من از اقدام خود پشیمان نیستم. شهاده یکی از فعالان حماس بود که اقداماتی را علیه ما انجام می‌داد.

 در همین رابطه وزارت دادگستری اسپانیا مدارک و درخواستی را در رابطه با ترور صلاح شهاده و شهادت 14 انسان بیگناه دیگر به سفارت رژیم صهیونیستی در مادرید ارسال و مقامات گفته شده را به دادگاه احضار کرده، اما گفته می‌شود قرار است امروز( جمعه یازده بهمن)"رافی شوتز" سفیر رژیم صهیونیستی در اسپانیا برای ادای توضیحات درباره این حادثه تروریستی در دادگاه حاضر شود.

"ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این اقدام دادگاه اسپانیا را "توهم" توصیف کرده است.

هر چند این احضاریه به دلیل جنایات قبلی مقامات صهیونیستی انجام شده، اما به دادگاه کشاندن مقامات رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی مسئله‌ای است که پس از حملات 22 روزه به غزه، بیش از گذشته در مجامع قضایی جهان مطرح می‌شود.

کد خبر 74251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز