همشهری آنلاین: "گزارش اقدامات انسان دوستانه یونیسف در سال 2009" به وضعیت ناگوار کودکان و زنان در سراسر جهان در شرایط اضطراری انسانی از جمله در غزه می‌پردازند.

این گزارش درخواست سالیانه جمع آوری کمک‌های مالی یونیسف برای شرایط اضطراری طولانی مدت است که امسال جهت جمع آوری بیش از یک میلیارد دلار برای کودکان و زنان در بیش از 36 کشور جهان ارائه شده است. به دلیل افزایش نیازها در شرق و جنوب آفریقا،  این مبلغ هفده درصد از سال گذشته بیشتر است.

آن ونمن، مدیر اجرایی یونیسف در این باره گفت: "بسیاری از کشورهایی که در این گزارش به آنها اشاره شده، در شرایط اضطراری خاموش و فراموش شده به سر می‌برند. کودکان و زنان روزانه در اثر بیماری، فقر و گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند اما متاسفانه مرگ آنان چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد."

 این گزارش حاکی‌ است بیش از نیمی از مبالغ اهدایی جهت ادامه حمایت یونیسف از قربانیان در پنج تا از بزرگترین فعالیت‌های انسان دوستانه در دنیا صرف خواهد شد: جمهوری دموکراتیک کنگو ، سومالی، سودان، اوگاندا و زیمبابوه.

 ونمن که اولین مدیر از آزانس های سازمان ملل است که در طول 2 سال گذشته به زیمبابوه سفر کرده، همچنین گفت: "من اخیرا به زیمبابوه سفر کردم. اقتصاد این کشور رو به زوال است و شیوع اسهال هنوز هم کنترل نشده است.  بیش از نیمی از جمعیت این کشور کمک های غدایی دریافت می‌کنند و نظام خدمات اجتماعی اولیه  در حال فروپاشی است."

در دهه های اخیر، شدت و تعداد بلایای طبیعی بطور قابل توجهی افزایش یافته است. ا

ین گزارش تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های یونیسف در شرایط اضطراری را نشان می‌دهد.

 یونیسف بین سال‌های 2005 و 2007 سالانه به 276 شرایط اضطراری در 192 کشور جهان پاسخ داده است. بیش از 50 درصد این شرایط اضطراری بر اثر بلایا، 30 درصد آن بر اثر درگیری‌ها و 19 درصد آن هم شرایط اضطراری مربوط به وضعیت سلامت مردم، مانند همه گیری ها، بوده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که افزایش قیمت غذا و تغییرات آب و هوایی تاثیرات منفی بر روی بیشتر کشورهایی که نیازمند کمک های اضطراری بوده اند، داشته است.

یونیسف طرح های مناسبی برای پاسخگویی به عدم امنیت غذایی در دست دارد اما جهت حصول اطمینان از رفع نیازهای فوری در سال 2009 منابع بیشتری مورد نیاز است.

گزارش یونیسف شامل مطالعات جدیدی است که شان می‌دهند  که احتمال گرسنگی می‌تواند برای 50 میلیون نفر تا سال 2010 در سراسر جهان در نتیجه تغییرات آب و هوایی افزایش یابد.

برخی از کارشناسان تخمین زده‌اند که در دهه آینده، کودکان و زنان 65 درصد کل جمعیتی که متاثر از تغییرات آب و هوایی خواهند بود را تشکیل می‌دهند. اگر این پیش بینی ها درست باشند، حدود 175 میلیون از قربانیان تغییرات آب و هوایی، کودکان خواهند بود.

 آن ونمن همچنین گفت:"این کمک‌ها می‌تواند یونیسف را کمک کند تا به نیازهای کودکان در شرایط اضطراری به صورت کارامد و موثر رسیدگی کند. در نتیجه افراد زیادی از آن شرایط نجات خواهند یاقت."

کد خبر 74060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز