یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، احتمال دارد دو معاونت جدید قانون‌گذاری و تنقیح و نظارت در خانه ملت راه‌اندازی شوند.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی این مطلب را در جلسه علنی روز یکشنبه 24 آذر و در پاسخ به تذکر مهدی سنایی مبنی بر ضرورت تقویت جنبه نظارتی مجلس بیان کرد.

سنایی نماینده نهاوند در تذکری یکی از وظایف اصلی مجلس را نظارت برحسن اجرای قوانین مصوب عنوان کرد.

وی افزود: بعضی از قوانین بعضا در کشور ناقص اجرا می شود و قانون افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های اصلی و جبران خسارات ناشی از خشکسالی از جمله این موارد است.

این نماینده مجلس خواستار تعیین چگونگی نظارت مجلس براجرای قوانین شد و افزود: علاوه بر ابزارهای نظارتی موجود درآئین نامه مجلس از قبیل سوال و استیضاح، خود هیات رئیسه مجلس نیز باید سازوکار مشخصی برای تنقیح قوانین و نظارت داشته باشد تا مجلس از حالت انفعالی در تصویب قوانین خارج شود و سازوکاری برای اجرایی شدن قوانین تعریف شود.

رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: ‌این موضوع درهیات رئیسه مجلس مطرح است و احتمال دارد برای رئیس مجلس دو معاونت جدید، معاونت قانونگذاری و تنقیح و معاونت برای نظارت در نظر بگیریم که به نمایندگان برای انجام وظایف و پیگیری کارها خدمات می‌دهند.

کد خبر 70748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز