همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حادثه تروریستی در بمبئی، از کشورهای هند و پاکستان خواست که با دقت نظر و آرامش موضوع را بررسی کنند تا در دام ساختگی و فریب کارانه کشورهای ماجراجو نیفتند.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه 13 آذر، حادثه تروریستی در شهر بمبئی هند را جنایتکارانه خواند و گفت: این حادثه ابهامات زیادی ایجاد کرده است که بیشتر به نوعی بسترسازی ماجراجویانه جدید در منطقه شباهت دارد.[افزایش تنش در روابط هند و پاکستان]

لاریجانی در ادامه از نمایندگان مجلس به خاطر برگزاری همایش سی سال قانونگذاری و میزبانی از نمایندگان ادوار مجلس تشکر کرد. [پرهیز جریان‌های سیاسی از اختلافات حاشیه‌ای]

وی افزود: حضور صمیمی دوستداران انقلاب با شرایط مختلف در روز تصویب قانون اساسی پیام روشنی به کشورهایی بود که تصور می‌کنند با زبان زور می توانند با ایران اسلامی سخن بگویند.

لاریجانی افزود: این نشست بیانگر بلوغ سیاسی روح جمعی جامعه ما بود که تکثر نهفته در بطن دموکراسی را حول آرمان های انقلاب اسلامی و قانون اساسی به وحدت بدل می‌کند.
لاریجانی همچنین از بزرگان کشور که دعوت مجلس را پذیرفتند و در این جلسه شرکت کردند، تشکر کرد.

رئیس مجلس هشتم افزود: از روسای پیشین مجلس که با بیانات درس آموز خود، آموزه‌های ارزشمند و در عین حال شیرین به نمایندگان هدیه کردند، سپاسگذاریم.

لاریجانی همچنین روز بیمه و روز جهانی معلولین را گرامی داشت و گفت: امروز لایحه الحاقی به کنوانسیون جهانی حمایت از افراد معلول در دستور کار است که امیدواریم تصویب شود.

کد خبر 69971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز