گروه سیاسی: نایب رئیس اول مجلس در پی تذکر نمایندگان مبنی بر تعلل دولت در اجرای قوانین مصوب همچنین پایان مهلت تعویق 2ماهه قانون مالیات بر ارزش افزوده ابراز امیدواری کرد که دولت قوانین را در زمان خود اجرا کند.

محمد حسن ابوترابی فرد در جلسه علنی روزدوشنبه مجلس در پاسخ به تذکر نمایندگان درخصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده با توجه به نزدیکی پایان مهلت تعویق 2 ماهه این قانون اظهار داشت: امیدواریم شاهد اجرای دقیق و صحیح قوانین مجلس باشیم.

به گزارش مهر، روز دوشنبه یکی ازنمایندگان مجلس در تذکری اعلام کرده بود که دولت برای 83‌قانون مصوب مجلس که نیازمند تدوین آیین‌نامه است تا‌کنون فعالیت نکرده و از 166قانون مصوب مجلس با اولویت زمانی تا‌کنون فقط 11مورد را به دقت اجرا کرده است.

تداوم مذاکرات در مسیر استیضاح

نایب رئیس اول مجلس روز دوشنبه همچنین ‌تقاضای امضاکنندگان طرح استیضاح وزیران آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی برای ادامه مذاکرات را علت اصلی اعلام وصول نشدن این 2طرح عنوان کرد.

محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی روز دوشنبه مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکرات پیاپی سیروس سازدار نماینده مرند و جلفا، سید کاظم موسوی نماینده اردبیل و سلمان ذاکر نماینده ارومیه مبنی بر اعلام وصول نشدن طرح استیضاح وزیران آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی اظهار داشت: در ارتباط با طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پس از جلسه 8 آبان که طرح استیضاح به هیأت رئیسه تقدیم شد، تعدادی از استیضاح‌کنندگان مراجعه کردند و طرح را پس گرفتند.

وی افزود: این افراد اظهار داشتند که در زمان مناسب طرح استیضاح را تقدیم می‌کنند، البته هم‌اکنون هم بر نظر خود باقی هستند و جلساتی نیز با وزیر جهاد کشاورزی داشتند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: با توجه به محدودیت زمان تا پایان عمر دولت نهم نظر استیضاح‌کنندگان این است که اگر در گفت‌وگو و مذاکرات بتوانند به نتایج مثبت برسند بحث استیضاح فعلا متوقف شود وگرنه طرح را تقدیم کنند.

ابوترابی‌فرد اعلام کرد: در ارتباط با طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش هم وضع به همین منوال است.

استیضاح‌کنندگان طرح را تنظیم کردند اما از آنجا که به سرانجام رسیدن استیضاح نیازمند پشتوانه مجلس است تعدادی از همکاران ما با امضا‌کنندگان طرح صحبت کردند و امضا‌کنندگان طرح مذکور نیز به بنده مراجعه و اعلام کردند که فعلا در اعلام وصول عجله نکنیم تا مذاکرات ادامه یابد.

به گفته وی، برخی تصمیمات وزیر آموزش و پرورش در این تغییر دیدگاه استیضاح‌کنندگان بی‌تاثیر نبوده است. نماینده قزوین خاطرنشان کرد: ما هیچگونه عکس‌العمل منفی نسبت به تصمیم همکارانمان در مجلس نداریم و اگر با یک گفت‌وگو و تعامل درونی با همکاران تصمیمی‌گرفته شود، طبق آن عمل خواهیم کرد.

تأکید فراکسیون اصولگرایان

فارس:  عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس با اشاره به جلسه این فراکسیون گفت: فراکسیون اکثریت مجلس تاکید دارد که با تعامل نمایندگان با رئیس مجلس و وزرا، استیضاح منتفی شود.

ولی اسماعیلی، نماینده گرمی در مجلس  با اشاره به جلسه صبح دوشنبه فراکسیون اصولگرایان مجلس بیان داشت: در این جلسه 40 نفر از اعضای فراکسیون حضور داشتند و درخصوص تعداد سؤالات و تذکرات نمایندگان در مجلس بحث و تبادل نظر شد و قرار شد تا سازوکاری در این خصوص پیش‌بینی شود تا وقت مجلس و کمیسیون‌ها با سؤالات تلف نشود. 

وی با اشاره به اینکه نباید دولت را در ماه‌های پایانی تضعیف کنیم، افزود: درخصوص استیضاح وزرا در مجلس هم قرار شد تا در ماه‌های پایانی فعالیت دولت، میزان این استیضاح‌ها افزایش نیابد. اسماعیلی اظهار داشت: در این خصوص قرار شد تا با صحبت و تعامل نمایندگان با رئیس مجلس و وزرا، این کار منتفی شود.

کد خبر 70423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز