جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی از کاخ سفید درباره کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده گفت: «اکنون عدالت اجرا شد. ما هرگز کوتاه نمی‌آییم.»

Biden

به گزارش همشهری آنلاین بایدن در این سخنرانی به سابقه طولانی شرکت الظواهری در عملیات گوناگون بر ضد آمریکاییان اشاره کرد که پس از کشته شدن اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده در ۱۱ سال پیش، رهبری القاعده را به عهده گرفت.

بایدن گفت:‌ «اکنون عدالت اجرا شده است. رهبر تروریست دیگر وجود ندارد. مردم در سراسر جهان دیگر لازم نیست نگران این قاتل شریر و مصمم باشند...امشب دوباره صریحا اعلام می‌کنیم اگر شما تهدیدی برای مردم ما باشید، هر چقدر هم طول بکشد، ایالات متحده شما را خواهد یافت و  نابود خواهد کرد.»

بایدن جزئیات عملیات را توضیح داد و گفت که دولت‌های آمریکا از دوران بوش، اوباما و ترامپ به دنبال الظواهری بوده‌اند و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در ابتدای امسال مکان او را پیدا کردند. او به مرکز کابل رفته بود تا نزد اعضای خانواده‌ درجه یکش باشد.

بایدن گفت پس از بررسی دقیق شواهد آشکار و قانع‌کننده درباره محل الظواهری، او دستور «حمله‌ای دقیق» را داد که به کشته شدن او انجامید.

به گفته بایدن، عملیات با دقت طراحی شد و کوشش بسیار عمل آمد خطر آسیب دیدن غیرنظامیان به حداقل برسد و یک هفته پیش پس از اینکه به او گفته شد شرایط برای حمله مطلوب است، دستور نهایی را صادر کرده است.

بایدن گفت که هیچ یک از اعضای خانواده الظواهری و هیچ غیرنظامی در این حمله آسیب ندیدند.

کد خبر 695053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha