همشهری آنلاین: بزرگ‌ترین خودروسازان اروپا امروز نشستی اضطراری را با کمیسیونر صنایع اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار کرده و خواستار حمایت بیشتر این اتحادیه در طول بحران مالی شدند.

خبرگزاری آلمان از بروکسل گزارش داد، در بیانیه‌ مطبوعاتی سازمان فراگیر خودروسازی ACEA آمده است: «در محیط کاری دشوار کنونی صنعت خودروسازی اروپایی بیش از هر زمان دیگر نیاز به چارچوب سیاسی قابل پیش‌بینی برای تضمین رقابت و اشتغال  و در همین حال حفظ امنیت و پیشرفت‌های حافظ محیط زیست دارد.»

گونتر فرهویگن، کمیسیونر صنایع اتحادیه اروپا در این نشست با کریستین اشترایف، رییس ACEA و روسای خودروسازان عمده‌ای همچون دایملر، فیات و ولوو ملاقات کرد.

این اجلاس سه هفته پس از درخواست وام 40 میلیارد یورویی خودروسازان برای حمایت از صنعت آنها در جهت تولید خودروهایی پاک‌تر برگزار می‌شود. این خواسته به سرعت با درخواست وام 25 میلیارد دلاری خودروسازان آمریکایی از دولت ایالات متحده پیگیری شد.

این درخواست همچنین در زمانی مطرح می‌شود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال بحث در خصوص طرحی با این هدف هستند که تولیدکنندگان خودرو را به ساخت خودروهایی وادار کند که کمتر به محیط زیست صدمه بزنند.

مشخصا فرانسه، آلمان و ایتالیا مخالف این پیشنهاد هستند و می‌گویند این امر موجب غیررقابتی شدن بازار برای خودروسازان اروپایی می‌شود.

کد خبر 67008

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز